همراستایی تولید فولاد و رعایت استانداردهای زیست محیطی در ذوب آهن
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت : ذوب آهن اصفهان در مباحث بهداشت و محیط زیست ، تاریخ ساز است و  بسیاری از استانداردهای مربوطه در این شرکت تدوین شده است و صادرکننده استانداردهای بهداشت حرفه ای محسوب می شود .

به گزارش  چیلان ،همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی، بهداشت و محیط زیست با حضور احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، حمید گله داری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مهدی کوهی مدیرعامل ،  آیت ا… رهبر مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولین و تلاشگران ذوب آهن اصفهان و تنی چند از مسئولین استان و شهرستان لنجان چهارشنبه بیست و چهارم خردادماه در تالار آهن این شرکت برگزار شد.

آیت ا… رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در این همایش گفت : حیات همه موجودات زنده به اکسیژن وابسته است و لذا حفظ و نگهداری محیط زیست که در قرآن کریم نیز به آن تاکید فراوانی شده، وظیفه تک تک انسان ها است.

وی افزود : افزایش سرانه فضای سبز از طریق درختکاری نیز در دین مبین اسلام به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا ذوب آهن اصفهان به عنوا ن اولین تولید کننده فولاد در ایران بزرگترین جنگل دست کاشت را در سطح خاورمیانه دارا می باشد که این رویکرد نشان از تعهد زیست محیطی والای این شرکت می باشد.

آیت ا… رهبر تصریح کرد : این مجتمع عظیم صنعتی با تعریف طرح ها و پروژه های گوناگون همواره سعی داشته است در راستای سلامت کارکنان و جامعه پیرامون استانداردهای زیست محیطی را رعایت نماید و همچنین برنامه های خوبی را نیز در دست اقدام دارد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این همایش گفت :ذوب آهن اصفهان طرح جامع مدیریت زیست محیطی را از حدود ۲ سال پیش اغاز کرده است و  امروز به همراه مدیرعامل این شرکت از از پروژه های در دست اقدام ذوب آهن اصفهان بازدید کردیم .

احمد رضا لاهیجان زاده افزود : این پروژه ها که پیشرفت های مختلفی دارند و برخی نیز در مرحله آغاز هستند ،  بر اساس برنامه زمان بندی در بازه سه ساله به بهره برداری می رسند که در نتیجه بخش عمده مشکلات مربوط به آلایندگی این شرکت حل می شود .

وی اظهار داشت : با عزم و همت راسخ مسئولین و تلاشگران ذوب آهن اصفهان که در شرایط تحریم این صنعت را حفظ کردند و پروژه های مختلفی اجرا نمودند ، قطعاً پروژه های زیست محیطی در دست اقدام نیز به نتیجه مطلوبی می رسد .

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان در مباحث بهداشت و محیط زیست ، تاریخ ساز است و  بسیاری از استانداردهای مربوطه در این شرکت تدوین شده است و صادرکننده استانداردهای بهداشت حرفه ای محسوب می شود .

لاهیجان زاده با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوا در اصفهان و شعاع ۵۰ کیلومتری نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است ، گفت : در شهر اصفهان و اطراف آن ، سهم آلایندگی صنایع و حمل و نقل مشخص است و لذا باید برای کنترل آلایندگی در شهر اصفهان بر حمل و نقل تمرکز کنیم و در اطراف اصفهان در خصوص رفع آلایندگی صنایع همت بیشتری داشته باشیم .

مدیر کل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان در این همایش از تلاش های مجموعه ذوب آهن اصفهان در راستای تولید و اقدامات مربوط به ایمنی ، بهداشت و محیط زیست قدردانی کرد و گفت : از ۵۰ مخاطره شناخته شده در کشور ، امکان رخ دادن ۴۲ مخاطره در استان اصفهان وجود دارد که باید برای مقابله با همگی آنها آمادگی و برنامه داشته باشیم .

منصور شیشه فروش، مخاطرات مربوط به کم آبی ، قطع برق و گاز و همچنین آلودگی هوا را در بخش صنعت بسیار مهم دانست و افزود : صنایع باید در این حوزه ها برنامه ریزی کنند و به خصوص در حوزه محیط زیست و رفع آلایندگی ، تمام تلاش خود را به کار گیرد تا روزهای ناسالم کمتری به لحاظ آلودگی هوا داشته باشیم .

وی افزود : صنایعی که دراستان اصفهان هستند ، مزایای زیادی برای کل کشور ایجاد می کنند به همین دلیل سبد انرژی آنها نباید در سبد انرژی استان محاسبه شود تا بخش تولید با مشکل تامین انرژی مواجه نشود .

مدیر کل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان در قالب طرح جامع زیست محیطی ، ۳۶ اقدام در حال اجرا دارد که می تواند شرایط زیست محیطی این شرکت را متحول سازد .

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در ادامه گفت: این مجتمع عظیم صنعتی از بدو تاسیس تاکنون، همگام با تولید محصولات فولادی بر اساس استانداردهای روز دنیا، پروژه های متنوعی را در سه بخش آب، خاک و هوا تعریف نموده است.

وی اظهار داشت : همکاران من در ذوب آهن اصفهان تعداد ۳۶ پروژه زیست محیطی را از گذشته طراحی کردند که از این میزان ۱۶ پروژه در بخش هوا و ۶ پروژه در حیطه آب و پساب می باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد : تعداد ۱۶ پروژه یاد شده هم اکنون از پیشرفت ۴۲ درصدی برخوردار می باشند.

مهدی کوهی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان همواره تعامل بسیار خوبی با اداره محیط زیست شهرستان لنجان و اداره کل محیط زیست استان اصفهان دارد، بیان کرد : گزارش جامع پروژه های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان در قالب یک طرح جامع در دست تدوین است تا در نشستی که با مسئولین اداره کل حفاظت از محیط زیست شهرستان و استان در آینده نزدیک برگزار می گردد، ارائه شود.

وی بیان کرد : در ذوب آهن اصفهان پیشگامان بزرگی در حیطه طب کار، خدمت صادقانه و ماندگار داشتند که از آنها به عنوان الگویی برای صنایع کشور یاد می شود و لذا در این برنامه شایسته می دانم، یاد و نام زنده یاد دکتر قناعی و خانم دکتر کوروش که بنیانگذار طب کار در کشور بودند را گرامی بدارم، انشاا… همکاران و شاگردان این بزرگواران ادامه دهنده راه این عزیزان هستند.

مدیرعامل شرکت گفت : این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس برنامه ریزی مدونی که دارد، مصمم است عملکرد فعالیت های زیست محیطی مجموعه را هر سه ماه یک بار، به سازمان محیط زیست استان ارائه نماید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این همایش گفت : ذوب آهن اصفهان در پیشرفت صنعتی کشور نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و لذا امروز باید از این صنعت مهم حمایت شود .

حمید گله داری افزود : ذوب آهن اصفهان در همه عرصه های مربوط به بهداشت و سلامت از جمله معاینات دوره ای کارکنان، تهیه لوازم و تجهیزات بهداشتی و ایمنی و مسائل زیست محیطی ، فعالیت های مناسبی انجام داده است .

وی افزود : برای توسعه فعالیت های مروبط به بهداشت و سلامت در استان نیازمند حمایت صنایع هستیم همانگونه که در دوران کرونا صنایع خدمات بسیار خوبی ارائه کردند ، در جهت رفع سایر مشکلات نیز این اتحاد و حمایت ضروری است .

سیدحمید حسینی مدیر بهداشت و محیط زیست شرکت نیز در این آیین ضمن خیرمقدم حضور مدعوین گفت : فلسفه برگزاری چنین جلساتی این است که از دانش و تجربیات مسئولین در سطح استان بهره مند شویم و بتوانیم در سه بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست با تعریف فرایندهای جدید ارتقاء عملکرد را رقم بزنیم.

وی در ادامه این آیین و در خصوص مباحث مرتبط با سه مقوله یاد شده توضیحات مبسوطی را ارائه نمود.

شایان ذکر است در پایان این همایش از چند تن از فعالان برتر حوزه ایمنی ، بهداشت و محیط زیست شرکت قدردانی شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۴
شناسه مطلب : 50668
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی