بهره برداری از پروژه‌ پلنت اکسیژن ذوب آهن در تابستان سال جاری
ذوب آهن اصفهان به عنوان بنیانگذار تولید فولاد در ایران با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان خود طی سال های اخیر و در شرایط سخت تحریم، دستاوردهای قابل توجهی در راستای برآورده ساختن نیازهای کشور در عرصه های گوناگون به ثبت رسانده است.

به گزارش  چیلان ،ذوب آهن اصفهان به عنوان بنیانگذار تولید فولاد در ایران با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان  خود طی سال های اخیر و در شرایط سخت تحریم، دستاوردهای قابل توجهی در راستای برآورده ساختن نیازهای کشور در عرصه های گوناگون به ثبت رسانده است.

یکی از موفقیت های این شرکت بهبود عملکرد مالی در طول سنوات گذشته و  همچنین انعکاس آن بر روی تارنمای کدال می باشد که مورد توجه قرار گرفته است. با این حال آنچه که در ماه های اخیر توانسته نگاه فعالان بازار سهام را به خود جلب کند، روند صعودی حاکم شده بر بازار سهام بود که طبیعتاً به دلیل پتانسیل های موجود در ذوب آهن اصفهان، شامل حال نماد این شرکت در بازار سهام  نیز شده است.

بررسی ها نشان می دهد قیمت هر سهم ذوب آهن اصفهان در میانه آبان ماه سال گذشته پس از طی یک مسیر نزولی ، در ریل صعود قرار گرفت و روند مثبت آن در روزهای اوج بازار سال جاری به محدوده ۵۶۷ تومانی رسیده است.

از این رو  هم اکنون به واسطه این صعود ۱۸۹ درصدی، این سوال جدی در ذهن سرمایه گذاران شکل گرفته است که آیا «ذوب» بر روی تابلوی معاملات باز به رشد بیشتری دست می یاید؟ مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان طی مصاحبه خود نشان داد که پاسخ این سوال، مثبت است.

طرح های نزدیک به بهره برداری در ذوب آهن اصفهان

مهدی کوهی گفت: اولین پروژه در صف بهره برداری، پروژه‌ پلنت اکسیژن است که از سال ۹۲  کلید خورد و  هم اکنون از  پیشرفت ۹۹درصدی برخوردار است و در تابستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: دیگر پروژه هایی که طی سال جاری، ذوب آهن در صدد افتتاح آنها است پروژه‌ی LF۳ و LF۱  می باشند که به ترتیب ۸۴ درصد و ۵۸ درصد پیشرفت داشته اند. از بین پروژه های مذکور LF۱ تعمیر کوره پاتیلی شماره یک است و پروژه دیگر احداث کوره پاتیلی شماره ۳ است. انتظار می رود که این دو پروژه نیز تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

به گفته مدیر عامل ذوب آهن اصفهان دیگر پروژه‌ای که این شرکت به تازگی آغاز کرده است، پروژه‌ی بازسازی باتری شماره ۲ کُک‌سازی است. بازسازی باتری یاد شده تاکنون ۶ درصد پیشرفت دارد و انشاا… در برنامه های سال جاری و سال آینده‌ این پروژه عملیاتی خواهد شد. به  گفته وی این پروژه ۸ آبان ۱۴۰۱ شروع شده و در صورت پیشرفت به موقع در بهمن ماه ۱۴۰۳ به منصه ظهور خواهد رسید.

کمک فولادساز اصفهانی به محیط زیست

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به فعالیت های زیست محیطی این شرکت اشاره کرد و تصریح نمود : قدم بعدی ما تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرهای فولادشهر، ایمان‌شهر و فلاورجان است. همچنین این شرکت در قالب تهیه ی یوتیلیتی‌های مورد نیاز خود برای تداوم روند تولید، برنامه ریزی های خوبی داشته است، در کنار برق که پیشتر توسط کارخانه تولید می شد، فاضلاب شهرهای اطراف را نیز همان گونه که اشاره شد، با توافقنامه‌ و قراردادی که داشتیم و با روش بیع متقابل مورد بهره برداری قرار خواهیم داد. بر این اساس در مبدا، تاسیسات مورد نیاز این کار ساخته می شود.

وی ادامه داد : دستیابی به این هدف که به روش BOT انجام خواهد شد از طریق شرکت مپنا به عنوان بزرگترین شرکت آب‌شیرین‌کن در غرب آسیا انجام می شود.  پروژه تاسیسات فاضلاب سه شهر یاد شده  ۷۰ درصد پیشرفت دارند که در پایان سال ۱۴۰۲ و تصفیه‌خانه تکمیلی پساب این شهرها نیز  به بهره برداری خواهد رسید.

مهدی کوهی اضافه کرد : یکی از پروژه‌های اساسی ما که در روند بهبود تولید اثرگذار است، بازسازی کائوپرهای کوره‌ بلند شماره ۲ است که انشاا… در مهرماه اجرا می شود.

نقش «ذوب» در توسعه زیرساخت ریلی کشور

مهدی کوهی در ادامه به نقش ذوب آهن اصفهان در توسعه حمل و نقل ریلی کشور اشاره کرد و افزود : در جلسه مدیران عامل شرکت های قطار شهری کشور که چندی پیش در مشهد برگزار شد نیازهای ریلی متروهای کلان شهرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و  اعلام نمودیم ذوب آهن تامین کننده کامل ریل مورد نیاز آنها است. در کنار ریل، آرک معدن نیز برای  ایمن سازی معادن کشور در این کارخانه تولید می شود.

مهدی کوهی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان نیاز ریلی راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت زیرساخت را نیز تامین می کند، خاطرنشان کرد : تولید ۱۰۰ هزار تن ریل تا پایان سال جاری در برنامه شرکت قرار دارد   و ۶۰ هزار تن از این محصول نیز در محورهای ریلی اقصی نقاط کشور نصب شده است.

این فعال حوزه فولاد گفت: خبر بهتری که برای سهامداران شرکت داریم این است که مفتخر هستیم به عنوان یک تکنولوگ داخلی همزمان با شرکت کوتنر آلمان ریل سخت و نرم تولید کنیم که این موفقیت بسیار بزرگی است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خودشان تولید ریلی ملی را یک دستاورد بزرگ معرفی نمودند که دیدگاه ایشان افتخاری برای صنعت فولاد کشور و خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان است.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
شناسه مطلب : 50500
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی