مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:تامین مالی صنایع فولادی ارزش آفرینی چندین برابری برای کشور رقم می زند
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در چهارمین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با عنوان تامین مالی پروژه های حوزه معدن و صنایع معدنی گفت : تامین مالی صنایع فولادی با رویکرد رشد تولید نیاز است بیش از گذشته مورد توجه مسئولین و تولید کنندگان فولاد قرار بگیرد تا از این مسیر ارزش آفرینی چندین برابری برای کشور محقق شود.

به گزارش  چیلان ،مهدی کوهی در پنل تخصصی این کنفرانس افزود : کشور ایران به لحاظ منابع معدنی بسیار غنی است و لذا نیاز است فرایند شناسایی،اکتشاف و استخراج از معادن کشور بر اساس یک برنامه ریزی هدفمند در دستور کار قرار بگیرد تا صنایع فولادی بدون دغدغه تامین مواد اولیه، با تمرکز بر رشد تولید توسعه را در ابعاد مختلف برای کشورمان رقم بزنند.

وی تصریح کرد : یکی از ابزارهای اساسی در فرایند استخراج از معادن، ماشین آلات معدنی می باشد که این تجهیزات در کشورمان متاسفانه قدمت بالایی دارند و لذا نیاز است نوسازی ماشین آلات معدنی با تکیه بر استفاده از توان داخل در دستور کار قرار بگیرد و همزمان با این رویکرد و با رعایت الزامات زیست محیطی و بهره گیری از تکنولوژی های نوین به سمت معدن کاری سبز حرکت کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد : تزریق مواد اولیه به خطوط تولید فولاد ضمن ایجاد ارزش آفرینی در داخل کشور، مانع خروج ارز می شود و در این مسیر بهره گیری از پتانسیل های شرکت های دانش بنیان نقش کلیدی دارد.

وی گفت : ذوب آهن اصفهان بنیانگذار تولید فولاد در ایران است و در ساخت و راه اندازی صنایع فولادی در سطح کشور نقش بی بدیلی ایفا کرده است اما هم اکنون توسعه فولاد در سطح کشور روند رو به رشدی را طی می کند و لذا نیاز است برای تامین پایدار مواد اولیه با رویکرد بهره گیری از ظرفیت های داخلی، راهبردی اساسی تدوین گردد.

کوهی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان طرح های توسعه ای بسیار خوبی برای منطقه معدنی سنگان دارد تا از این طریق ظرفیت تولید این معدن افزایش یابد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به اهمیت تامین پایدار سایر یوتیلیتی های مورد نیاز تولید فولاد در کشور پرداخت و گفت : تامین پایدار آب، برق و گاز در فرایند تولید فولاد نقش حیاتی دارد اما صنعت فولاد به عنوان یک صنعت ارزش آفرین در تابستان قطعی برق و در زمستان قطعی گاز را تجربه می کند و در این زمینه راهکارهایی مانند قطع انرژی بخش صنعت برای تامین انرژی سایر بخش های کشور رویکرد منطقی نیست.

شایان ذکر است چهارمین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با عنوان تامین مالی پروژه های حوزه معدن و صنایع معدنی با حضور مدیران عامل شرکت های فولادی، معدنی و جمعی از صاحب نظران این عرصه، سه شنبه سی ام خردادماه در محل هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۰
شناسه مطلب : 50808
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی