گزارش هفتگی بازارهای جهانی نشان داد؛هفته نوسانی بازارهای فولاد
گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد. در این گزارش به نوسانات و سیر نزولی بازار فولاد پرداخته شده است.

سنگ آهن

به گزارش  چیلان ، سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین هفته گذشته نوساناتی داشت و تا ۹۰ دلار پایین آمد ولی آخر هفته مجددا بالا رفت و به سطح قیمت هفته قبل رسید و حدود ۹۲ دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد.

این هفته بازار سنگ آهن چین در ثبات خواهد ماند چرا که اغلب فعالان بازار به تعطیلات هفته نخست اکتبر می روند ولی انتظار می رود اواسط اکتبر قیمت ها مجددا کاهش یابد چرا که برنامه کاهش تولید زمستانه کارخانه ها به تدریج آغاز خواهد شد و طبعا تقاضای سنگ آهنشان پایینن تر می آید.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران بنا بر گزارش یومتال، جدیدترین قیمت برای سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد کمی افت داشت و از ۴۵.۶ دلار به ۴۴.۱ دلار هر تن فوب رسید و سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز ۱.۵ دلار افت داشت و ۴۱ دلار هر تن فوب شنیده شد.

قراضه

در بازار واردات قراضه ترکیه متوسط قیمت از ۲۲۹ دلار یک هفته قبل به ۲۲۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. البته معاملاتی تا ۲۲۳ دلار نیز نهایی شد از این رو بازار منتظر رسیدن قیمت به ۲۲۰ دلار است.

در بازار شرق آسیا به دلیل کمبود تقاضا، قراضه وارداتی کانتینری دو ماه اخیر تا ۱۷ دلار افت داشته و هفته گذشته نیز ۶ دلار ارزان تر شد و به ۲۲۹ دلار هر تن سی اف آر رسید.در بازار صادرات ژاپن قیمت قراضه تغییری نداشت. در بازار داخلی آمریکا نیز  قراضه خرد شده در حدود ۲۴۵ دلار هر لانگ تن ثبات داشت.

بیلت

هفته گذشته بیلت صادراتی سی آی اس همچنان بازار راکدی داشت. قیمت تا ۱۰ دلار افت داشت و به ۳۵۰ تا ۳۵۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید. در ترکیه قیمت مورد نظر مشتریان برای بیلت سی آی اس حداکثر ۳۴۵ دلار هر تن فوب بود. در بازار واردات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز بیلت وارداتی در ۳۴۰ تا ۳۵۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه خریدار داشت.

در جنوب شرق آسیا نیز متوسط قیمت بیلت وارداتی با ۵ دلار کاهش ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. قیمت به کف ۴۰۰ دلار نزدیک شده است.از طرفی در بازار داخلی  بیلت چین قیمت ۴۷۰ دلار هر  تن با مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد که حدود ۴ دلار هر تن افت داشته است.

مقاطع

هفته گذشته قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به روند نزولی ادامه داده و تا ۷ دلار ارزان تر شده و ۵۰۰ تا ۵۱۵ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. میلگرد صادراتی چین نیز حدود ۳ دلار افت داشته و ۴۶۶ دلار هر تن فوب شنیده شده است. ۱ تا ۷ اکتبر چینی ها در تعطیلات خواهند بود و عملا از روزهای گذشته بازار به تعطیلات رفته و طبعا موجب رکود بازار های دیگر نیز خواهند شد.

میلگرد در بازار داخلی ترکیه ۴۸۳ تا ۴۹۶ دلار هر تن درب کارخانه بود در حالی که هفته قبل تا ۵۱۰ دلار بود. میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۴۰۰ تا ۴۱۰ دلار هر تن فوب است در حالی که هفته قبل ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلار بود.میلگرد صادراتی سی آی اس نیز از ۴۱۰ دلار جمعه هفته قبل به ۴۰۰ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار داخلی اروپا میلگرد ۴۷۱ یورو هر تن درب کارخانه بود که نسبت به هفته قبل تا ۸ یورو افت داشته است. در بازار داخلی امریکا نیز میلگرد ۶۳۸ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد که ۴ دلار بهبود داشت.

ورق                                                              

افت تقاضا و نزدیکی تعطیلات، ورق گرم را در چین ارزان تر کرده به طوری که  آخرین بار تا ۶ دلار کاهش داشته و به ۴۵۵ تا ۵۰۹ دلار هر تن درب کارخانه رسید. در بازار صادرات نیز ورق گرم چین افت داشت و ۴۵۲ دلار هر تن فوب شد در حالی که هفته قبل تا ۴۶۵ دلار هم قیمت داده می شد. برخی معتقدند امکان خرید تا ۴۵۰ دلار هر تن فوب نیز وجود دارد ولی کارخانه ها هنوز تا ۴۶۰ دلار پیشنهاد می دهند.

ورق گرم صادراتی سی آی اس از ۴۳۰ دلار هر تن فوب به ۴۱۵ دلار هر تن فوب رسیده است و بازارهای خریدار همه در رکود تقاضا به سر می برند.

در بازار واردات ترکیه ورق گرم روسیه ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار هر تن سی اف آر بود که ۱۰ دلار افت داشت. در بازار صادرات آن نیز ورق گرم تا ۴۴۰ دلار هر تن فوب بود و خریداران به دنبال ۴۳۰ دلار.

در بازار داخلی آمریکا ورق گرم از ۵۴۴ دلار هفته قبل به ۵۳۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه کاهش داشت. در بازار داخلی اروپا نیز ورق گرم از ۴۵۴ یورو به ۴۴۹  یورو هر تن درب کارخانه رسید.

2

تاریخ انتشار : ۸ مهر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶
منبع : کالاخبر
شناسه مطلب : 27881
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی