نخستين نشست مشترك كارگروه اي تخصصي منطقه گل گهر برگزار شد؛۳۰ شرکت در یک شرکت در استراتژی ۲۰۳۰ گل گهر
نخستين نشست مشترك كارگروه هاي تخصصي منطقه گل گهر با حضور اعضا هيئت مديره، مديران عامل و معاونين، مديران و اعضا كارگروه هاي تخصصي شركت هاي منطقه گل گهر به منظور تدوين استراتژي 2030 هلدينگ گل گهر با محوريت شركت معدني و صنعتي گل گهر در محل سالن اجتماعات پرديس اميد شركت برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، در این نشست مهندس ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و عضو هیئت مدیره شرکت با اشاره به تدوین برنامه چشم انداز گل‌گهر ۲۰۳۰ گفت: استراتژی چیزی نیست جز شکل دادن آرزوها، اهداف و اولویت‌هایی که در ذهن همه ما به عنوان آرزوهای توسعه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و چیزی در این زمینه محقق نخواهد شد جز بهره‌وری، بکارگیری بهینه از بهترین متخصصین و منابع انسانی که بهترین آن در گل‌گهر حضور دارند.
مهندس ملارحمان افزود: هموارسازی و بسترسازی برای رسیدن به اولویت‌ها، اساسی ترین و مهمترین متد خواهد بود، هموارسازی برداشتن موانع از میان مسیر است. توجه به پژوهش، ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و کاربردی، ارتباط با عرصه بین‌الملل باید برای رسیدن به اهداف در اولویت سند چشم انداز گل گهر ۲۰۳۰ قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در راه رسیدن به اهداف مان باید مرزها و دیوارها را از میان برداریم، گفت: در استراتژی ۲۰۳۰ باید یک شرکت به جای ۳۰ شرکت وجود داشته باشد و یک مجموعه عظیم اقتصادی یکپارچه داشته باشیم، به طوریکه بهترین حمل و نقل را بدون کوچکترین ضعفی در اختیار داشته باشیم و باید ضعف هایمان را پیدا کنیم و خلأها را برطرف کنیم.
مدیرعامل گل‌گهر با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم به اهداف مان دست پیدا کنیم، گفت: لازمه آن، ساختارسازی و ارتقا سطح مهارت، آموزش، تخصص منابع انسانی و توجه به معیشت و سطح زندگی همکاران هست.
مهندس ملارحمان افزود: اکتشاف باید مهمترین فعالیت ما باشد و اگر چنانچه ذخایرمان کم بود برای توسعه‌های آتی کشور باید برویم به هر کجای دنیا نیاز بود اکتشاف کنیم.

“گل‌گهر ۲۰۳۰ ”  در جمع ۵۰ شرکت برتر دنیا قرار می گیرد

در بخش دیگری از این مراسم، محمدرضا کرمی شاهرخی رییس هیأت مدیره گل گهر گفت:  بسیاری از مسایل مربوط به گل گهر، گهر زمین و منطقه در زمانی که ملارحمان در ایمیدرو مسؤولیت داشت، برطرف شد و اکنون نیز می تواند در گل گهر نقشی به مراتب تاثیرگذارتر داشته باشد‌.

وی ادامه داد: “گل‌گهر ۲۰۳۰ ” می‌تواند در جمع ۵۰ شرکت برتر دنیا قرار بگیرد و تبدیل به یک گل‌گهر یکپارچه بین‌الملل شود و ما باید ارزش برند این شرکت را بالا ببریم

وی با بیان اینکه گل‌گهر ۲۰۳۰ باید متفاوت باشد و سرمایه‌های دانشی بالایی ایجاد کند، تصریح کرد: در این فرایند باید بهترین تجهیزات و ماشین‌آلات را از هر گوشه دنیا به کار گرفت تا بتوان به اهداف گل‌گهر ۲۰۳۰ دست یافت.

شاهرخی با اشاره به اینکه امروز باید اهمیت جدی به خروجی کارگروه‌های تخصصی داده شود چرا که حاصل تجارب ارزشمندی است، گفت: برای سرمایه‌های فکری خودمان در ۱۰ سال آینده هزینه کنیم، تنوع بخشی تولید را افزایش دهیم. علاوه بر آن زمینه های فعلی کشور را شناسایی و به برون رفت از فضای کنونی و صرفا تکیه بر منابع کشور فکر کنیم و از سیستم‌های پیمانکاری که کارهای کلیدی انجام می‌دهند غافل نشویم.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۳
شناسه مطلب : 28221
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی