مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خاورمیانه در گفت و گو با چیلان:مهمترین هدف فولاد آتیه خاورمیانه تولید صادرات محور است/ صادرات ۹۰ درصدی فولاد آتیه به عراق، پاکستان و افغانستان
مهندس عزیز قنواتی از جمله مدیران موفق فولادی است که پس از استعفا از مدیرعاملی فولاد امبیرکبیر کاشان در جایگاه مدیرعاملی مجتمع فولاد آتیه خاورمیانه قرار گرفته است. وی در گفت و گو با چیلان به مزیت جانمایی صحیح در افزایش رقابت پذیری شرکت های فولادی، تولید محصول کیفی و مطابق با استانداردهای جهانی و اهمیت بازاریابی و فروش صادراتی پرداخت.

تولید صادرات محور، مهمترین هدف فولاد آتیه خلیج فارس

مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خلیج ‌فارس در گفت و گو با خبرنگار  چیلان  اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری ایده تأسیس مجتمع تا تأمین سرمایه اولیه، خرید و ساخت بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز، متکی به توان و محصولات داخلی بوده و ساخت و مونتاژ و نصب کلیه تجهیزات و ماشین‌آلات نیز به‌دست متخصصین و کارگران داخلی انجام شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید یک هدف بزرگ را در سکان‌‌داری آتیه فولاد خلیج‌‌فارس عنوان کنید، چه موضوعی را مد نظر قرار می‌‌دهید، گفت: رونق تولید با رویکرد صادرات محور مهمترین هدف من در فولاد آتیه خلیج فارس است.

جانمایی صحیح در فولاد آتیه خلیج فارس

قنواتی خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد آتیه خلیج‌‌فارس به‌‌عنوان نخستین واحد تولید فولاد در شهرک‌های صنعتی، پیشگام و الگویی برای ترغیب سایر سرمایه‌‌گذاران در رونق بیش از پیش شهرک‌‌های صنعتی می باشد. وی در خصوص جانمایی، از جمله مهمترین مزیت‌های این مجتمع فولادی را به این ترتیب عنوان کرد: نزدیکی به شرکت فولاد خوزستان به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه مجتمع فولاد آتیه خاورمیانه، نزدیکی به بنادر جنوب، نزدیکی به آزاد راه خلیج‌فارس، نزدیکی به خطوط راه‌آهن و نزدیکی به بازار‌های صادراتی. قنواتی در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک مجتمع فولاد آتیه خاورمیانه گفت: فاصله مجتمع ما تا مراکز تامین مواد اولیه تا فولاد خوزستان تنها ۳ تا ۴ کیلومتر است.

صادرات ۹۰ درصدی فولاد آتیه  به  عراق، پاکستان و افغانستان

قنواتی با اشاره به موضوع صادرات گفت: هدف ما توسعه صادرات است. بهترین بازار هدف برای محصولات ما در حال ‌حاضر عراق است و قرار گرفتن در جنوب کشور به لحاظ صادراتی مزیت بسیار خوب استراتژیکی را برای صادرات رقم زده است.

وی با بیان این که رویکرد مجتمع ما بیشتر صادرات محور است گفت: تا کنون ۹۰ درصد محصولات فولاد آتیه خلیج‌فارس به کشور‌های عراق، پاکستان، افغانستان صادر شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خاورمیانه با بیان این موضوع که در حال‌ حاضر سه واحد عراقی از فولاد آتیه خاورمیانه نمایندگی دارند و محصولات را می‌‌فروشند، گفت: در‌‌حال‌ حاضر یک تفاهمنامه با کشور عراق در حال امضا است که بر اساس آن مجتمع آتیه در شهر بغداد یک نمایندگی دایر می‌کند و فعالیت‌ های ما در جنوب و شمال عراق را پوشش دهد.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲
شناسه مطلب : 28630
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی