مدیر عامل فولاد آتیه خاورمیانه /لزوم انسجام تولید کنندگان زنجیره فولاد
تحقق شعار امسال یعنی "جهش تولید" نیازمند الزامات متعدد فنی، اقتصادی و سیاسی است اما شاید اگر یک اصل استراتژیک یعنی انسجام تولیدکنندگان زنجیره فولاد مورد توجه قرار گیرد و هر یک از حلقه ها سودآوری و بقای خود را در گرو حلقه بالادست و پایین دست خود ببیند، بسیاری از موانع و مشکلات قابل رفع است.

به گزارش  چیلان ، تحقق شعار امسال یعنی “جهش تولید” نیازمند الزامات متعدد فنی، اقتصادی و سیاسی است اما شاید اگر یک اصل استراتژیک یعنی انسجام تولیدکنندگان زنجیره فولاد مورد توجه قرار گیرد و هر یک از حلقه ها سودآوری و بقای خود را در گرو حلقه بالادست و پایین دست خود ببیند، بسیاری از موانع و مشکلات قابل رفع است و در این صورت نیازی هم به دخالت دولت برای تنظیم بازار نیست چرا که تولیدکنندگان مسائل خود را در یک فضای آرام و مبتنی بر تعامل حل خواهند کرد.

به طور مثال دغدغه اصلی واحدهای نوردی تامین شمش مورد نیاز با قیمتی است که بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخلی، محصول تولیدی خود را در بازارهای رقابتی صادراتی بفروشند. لذا اگر واحدهای تولیدکننده شمش هم مقداری از توجه به سود بنگاهی خود بکاهند و به منافع ملی کشور در تولید و صادرات محصولات تکمیلی و با ارزش افزوده بالاتر بیندیشند و البته از هزینه ها و نگرانی های نوردکاران هم مطلع باشند، قطعا بازار فولاد تعادل خود را بازخواهد یافت.

بر این اساس به نظر می رسد فقدان نشست های دو جانبه و چند جانبه بین رسته های مختلف فولادی باعث شده انسجام واحدهای زنجیره فولاد خدشه دار شود و انجمن تولیدکنندگان فولاد می بایست برای حفظ و ترمیم این انسجام، برگزاری نشست های مشترک بین رسته ها به منظور اطلاع تولیدکنندگان از مسائل حلقه های بالادست و پایین دست خود را در دستور کار قرار دهد.

 

عزیز قنواتی

مدیر عامل فولاد آتیه خاورمیانه

2

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۴
شناسه مطلب : 36129
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی