اجرای موفقیت آمیز یک پروژه در فولاد سنگان برای حمل ریلی مکانیزه گندله
مدیرعامل فولاد سنگان اعلام کرد: تست تضمین عملکرد ترن لودینگ فولاد سنگان به صورت موفقیت آمیز انجام شد.

به گزارش  چیلان ، علی امرائی (مدیرعامل فولاد سنگان)گفت: این ترن لودینگ مکانیزه، با هدف جابجایی (ارسال) ۵ میلیون تن گندله تولیدی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان احداث شده و طی دو روز ، عملیات بارگیری و تست تضمین عملکرد آن در تاریخ ۲۰/۰۸/۹۸ با موفقیت پایان پذیرفت.
مدیرعامل فولاد سنگان افزود: این ترن لودینگ ، ظرفیت بارگیری ۱۷۰۰ تن محصول گندله در ساعت را دارد که با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان بیش از ۱۷۰۰ تن گندله در کمتر از یک ساعت ( در ۴۶ دقیقه) بارگیری شد.
وی افزود: با راه اندازی این ترن لودینگ مکانیزه و ارسال ۵ میلیون تن گندله تولیدی در فولاد سنگان به مقاصد تعیین شده،علاوه بر حفظ کیفیت محصول تولیدی و جلوگیری از خردایش بار، شاهد صرفه جویی بیش از دویست میلیارد ریالی در سال نسبت به هزینه جابجایی جاده ای هستیم و علاوه بر اینکه از تردد بیش ازدوازده هزار کامیون درجاده های کشور در طول یک ماه جلوگیری میشود که به صورت چشمگیری میزان تلفات و سوانح جاده ای نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
از این مقدار حدود ده هزار تن بوسیله واگن ها و باقی با کامیون های باری حمل میشود.
مدیرعامل فولاد سنگان، با اشاره به کاهش هفت برابری میزان مصرف سوخت در برابرحمل و نقل جاده ای گفت: با راه اندازی این بارگیری ریلی مکانیزه، علاوه بر عدم تردد دوازده هزار کامیون باری در جاده های کشور در طول یک ماه ،در مصرف سوخت نیز کاهش هفت برابری را خواهیم داشت که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، در جهت حفاظت از محیط زیست گام بسیار ارزشمندی را برداشته ایم.
امرائی درپایان با توجه به صرفه جویی مالی ۲۲ درصدی حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای تصریح کرد: حمل و نقل ریلی بسیار مقرون به صرفه بوده و خوشبختانه فولاد سنگان قابلیت ارسال ۵ میلیون تن گندله تولیدی را دارد، لیکن ابراز امیدواری نمود: با “توسعه ظرفیت های ریلی” در منطقه شاهد استفاده کامل از این ظرفیت و ارسال بیش از پیش این محصول استراتژیک و حیاتی باشیم.
گفتنی است، فولاد سنگان از معدود شرکت هایی در منطقه سنگان است که با راه اندازی این چنین پروژه هایی، نقش بسزایی در توسعه متوازن منطقه ایفا نموده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۲
شناسه مطلب : 28682
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی