فوری/ گزارش چیلان از جلسه تغییر ضرایب قیمتی کنسانتره و گندله در وزارت صمتنتیجه جلسه تعیین نسبت‌های قیمتی زنجیره فولاد مشخص شد
امروز سه شنبه 26 فروردین جلسه چالش‌برانگیر تصمیم‌گیری در مورد تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد در وزارت صمت برگزار شد که شنیده‌های موثق چیلان حاکی از این است که ضرایب قیمتی در این جلسه تغییر نکرد.

به گزارش  چیلان ، در جلسه‌ای که امروز در وزارت صمت برگزار شد مقرر شد، شرکت‌های فولادی و معدنی، نتایج کارشناسی خود را به چهار تشکل و نهاد صنفی (انجمن تولیدکنندگان فولاد، انجمن سنگ آهن، خانه معدن و دفتر معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی) ارائه دهند.

پس از مرحله فوق، نتایج بررسی‌های این تشکل‌ها به دفتر معدن و صنایع معدنی در وزارت صمت ارائه و در جلسه‌ای جمع بندی می‌شود. در گام بعد، پس از سنجش و ارزیابی یک شرکت حسابرسی، تعدیل یا تثبیت ضرایب مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

سال گذشته نرخ فروش کنسانتره به حداکثر ۱۶ درصد شمش فولاد خوزستان و نرخ فروش گندله به حداکثر ۲۳.۵ درصد شمش فولاد خوزستان افزایش یافت. شرکت‌های معدنی به دنبال افزایش مجدد این ضرایب قیمتی هستند و فولادسازان نیز مخالفت صریح خود با تغییر این ضرایب را اعلام کرده‌اند.

شنیده‌های  چیلان  از منابع موثق حاکی از این است که جلسه امروز با حضور تمامی تولیدکنندگان بزرگ زنجیره فولاد، ایمیدرو، انجمن فولاد و انجمن سنگ آهن و اتاق بازرگانی در وزارت صمت برگزار شد و بین فولادسازان و سنگ آهنی‌ها، اختلاف مواضع شدیدی در مورد تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد وجود داشت.

آخرین وضعیت قیمت‌ها در زنجیره فولاد به شرح جدول زیر است:

آخرین قیمت‌های زنجیره فولاد

2

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۰
شناسه مطلب : 30868
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی