معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز افزایش فشار فروش
امروز یکشنبه ۳۱ فروردین در نیمه دوم معاملات بازار بورس، فشار فروش در اکثریت نمادهای بازار افزایش یافت. تحت این جو عمومی، آخرین قیمت بسیاری از نمادهای فولادی و سنگ آهنی نیز زیر قیمت پایانی قرار گرفت و در برخی سهم‌ها، شاهد اصلاح قیمتی در بخشِ منفیِ دامنه نوسان بودیم.

به گزارش  چیلان ، شاخص کل بورس تهران امروز بیش از ۲۰ هزار واحد رشد کرد و تا آستانه ارتفاع ۶۹۰ هزار واحدی بالا رفت که بزرگ‌ترین قله‌ای است که تاکنون شاخص کل بورس موفق به فتح آن شده است.

علی‌رغم رکوردشکنی مجدد شاخص کل بورس در روز جاری، امروز در ساعات پایانی بازار، شاهد افزایش فشار فروش بودیم. شکل‌گیری این فشار فروش طبیعی است؛ چرا که بسیاری از سهم‌ها، رشد سریع و قابل توجهی را تجربه کرده‌اند و تعدادی از سهامداران در این شرایط «گزینه سیو سود» را انتخاب می‌کنند. در کل حتی ورود به یک فاز اصلاحی موقت، برای تضمین رشد بورس در میان‌مدت، مفید است چرا که باعث دست به دست شدن سهام و ورود سهامداران تازه‌نفس به چرخه معاملات می‌شود.

سهام فولادی و سنگ آهنی نیز امروز تحت تأثیر فشار فروش شکل گرفته در بازار بورس، معاملات متفاوتی را نسبت به روز گذشته تجربه کردند و تعدادی از سهم‌ها در نیمه دوم معاملات، افت قیمت را تجربه کردند. البته دو سهم فخاس و هرمز در حالی به معاملات خود پایان دادند که به صف خرید نشسته بودند.

امروز ارزش کل معاملات بورس و فرابورس، بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود و قدرت پول‌های سرگردان در بازار سرمایه را نشان می‌دهد. این حجم از معاملات حاکی از آن است که در بسیاری از سهم‌ها، خریداران از فشار فروش ایجادشده، برای ورود به سهم‌های جدید یا تغییر آرایش سبد سهام خود استفاده کرده‌اند. در کل فشار فروش شکل‌گرفته، برای سهامداران بلندمدتی چندان نگران‌کننده نیست چرا که جبهه تقاضا همچنان بسیار قدرتمند است.

جدول زیر که تغییرات قیمتی نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی 1

2

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۶
شناسه مطلب : 30971
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی