رئیس پارک علم و فناوری خراسان خبر داد:افتتاح زودهنگام پردیس فناوری صنایع معدنی در مجاورت مجتمع‌های فولادی
رئیس پارک علم و فناوری خراسان از افتتاح زودهنگام پردیس فناوری صنایع معدنی در مجاورت مجتمع‌های فولادی خبر داد و گفت: فناوری‌های اکتشاف، استخراج، فرآوری، بهینه‌سازی و هوشمندسازی، آب و محیط زیست، بومی‌سازی مواد و تجهیزات، از زمینه‌های فعالیت این پردیس است.

به گزارش  چیلان  مسعود میرزایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان به امضای موافقت‌نامه میان این پارک با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادی مستقر در منطقه سنگان (عسلویه شرق کشور) اشاره کرد و هدف از انعقاد این موافقت‌نامه را نفوذ فناوری در صنایع معدنی دانست و گفت: با این همکاری پردیس فناوری صنایع معدنی به طور مشترک میان پارک علم و فناوری خراسان و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز پردیس صنایع معدنی در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراحل نهایی قرار دارد، اظهار کرد: استقرار این پردیس در سنگان خواف این استان است. در ماه‌های گذشته پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوزهای احداث زمین در منطقه سنگان و راه‌اندازی دفاتر پردیس در مشهد و سنگان انجام شده و به‌زودی افتتاح این دفاتر و کلنگ‌زنی زمین پردیس در سنگان در مجاورت مجتمع‌های فولادی صورت خواهد گرفت.

میرزایی ادامه داد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در حال حاضر ظرفیت تولید ۵ میلیون تن کنسانتره و گندله در سال را دارد. همچنین همگام با تاسیس پردیس در یک سال گذشته بیش از ۴۰ شرکت فناور توانمند عضو پارک خراسان تعاملات تنگاتنگی با صنایع معدنی و فولادی داشته‌اند و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعددی در این حوزه منعقد شده است.

رییس پارک فناوری خراسان افزود: در این پردیس زمینه‌های فناوری مورد نیاز صنایع معدنی و فولادی شامل فناوری‌های اکتشاف، استخراج، فرآوری، بهینه‌سازی و هوشمندسازی، آب و محیط زیست، بومی‌سازی مواد و تجهیزات، اطلاعات و ارتباطات متمرکز می‌شود و در تمامی این حوزه‌ها شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک در ارتباط و تعامل با صنایع بزرگ فولادی کشور قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، پارک علم و فناوری خراسان با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در زیست بوم نوآوری و فناوری شرق کشور که در حال حاضر بیش از ۴۵۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان عضو این پارک هستند، زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰۰ نفر نیروی جوان و نخبه را فراهم کرده است. این پارک با ۱۰ مرکز رشد، در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، نفت و گاز، برق و الکترونیک و تجهیزات صنعتی فعال است.

منبع: ایسنا

2

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۸
شناسه مطلب : 50711
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی