نتایج اولین جلسه کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد در سال ۹۹
اولین جلسه کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد در سال جاری، با حضور معاونت‌های مختلف وزارت صمت، ایمیدرو، بورس کالا، سازمان‌های نظارتی و انجمن توليدكنندگان فولاد ایران امروز برگزار شد. در این این جلسه مواردی بررسی شد و در مورد آن‌ها جمع‌بندی صورت گرفت.

شنیده های  چیلان  از منابع موثق حاکی از آن است که در اولین جلسه کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد در سال جاری، که امروز با حضور معاونت‌های مختلف وزارت صمت، ایمیدرو، بورس کالا، سازمان‌های نظارتی و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد مقرر شد که مصوبه کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت پایه شمش فولادی در بورس کالا از این به بعد رعایت شود. طبق این مصوبه، قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، بر اساس ۸۳ درصد قیمت شمش صادراتی ایران در خلیج فارس تعیین می‌شود که این قیمت صادراتی در پایان هر هفته از مجله متال بولتن استخراج می‌شود.  چیلان  پیش از این گزارش داده بود که این مصوبه‌ در عرضه‌های شمش فولادی در بورس کالا رعایت نمی‌شود. با جمع‌بندی کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد، امروز مقرر شد که از این به بعد این مصوبه در عرضه‌های بورس کالا رعایت شود.

هچنین در جلسه امروز جمع‌بندی شد که “قیمت غیرمتعارف” در عرضه‌های شمش فولادی در بورس کالا توسط کارگروه تنظیم بازار به‌صورت دقیق تعریف شود. مصوبه کارگروه تنظیم بازار به وزارت صمت این اجازه را می‌دهد که معاملات شمش با “قیمت غیرمتعارف” را ابطال کند اما تعریف “قیمت غیرمتعارف” در این مصوبه مشخص نشده و دست وزارت صمت برای برخورد سلیقه‌ای در این مورد باز است. کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد پیشنهاد کرده که “قیمت غیرمتعارف”، معادل قیمت فولاد صادراتی ایران تعریف شود، بدین معنا که اگر قیمت عرضه‌های شمش فولادی در بورس کالا، بالاتر از قیمت شمش صادراتی ایران رفت، معاملات ابطال شود و در قیمت‌های پایین‌تر از قیمت صادراتی، معاملات تأیید شود.

همچنین در جلسه امروز، کمیته‌ای برای این موضوع تعیین شد که کلیه بخشنامه، مصوبات و دستورالعمل‌های تنظیم بازار فولاد که تاکنون صادر شده را مورد بررسی و بازنگری قرار دهد.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۲
شناسه مطلب : 30982
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی