گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد منتشر شد:کاهش تولید محصولات فولادی کشور برای نخستین بار در یک دهه گذشته/ برای رهایی از تبعات بحران کرونا، شرایط صادرات فولاد باید تسهیل شود
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در فروردین سال جاری را منتشر کرد. آمار منتشر شده نشان می‌دهد که تولید محصولات فولادی ایران برای نخستین بار در یک دهه گذشته در فروردین سال ۹۹، کاهش یافته است. تولید محصولات فولادی کشور در فروردین امسال، با کاهش ۸ درصدی نسبت به فروردین سال گذشته، به یک میلیون و ۵۳۴ هزار تن رسیده است. گفتنی است که تحت تأثیر بحران کرونا، صادرات شرکت‌های بزرگ فولادی کشور نیز در فروردین ماه، کاهش قابل توجه ۴۹ درصدی را تجربه کرده است.  

به گزارش  چیلان ، طبق آمارهای انجمن فولاد، تولید فولاد میانی کشور در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۸ درصدی را تجربه کرده و به ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار تن رسیده است. از  ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار تن فولاد میانی تولیدشده در فروردین سال جاری، یک میلیون و ۳۰۵ هزار تن مربوط به بیلت و بلوم و یک میلیون و ۳۷ هزار تن مربوط به اسلب بوده است.

در فروردین ۹۹، تولید تیرآهن با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۸۵ هزار تن، تولید میلگرد با کاهش ۱۲ درصدی به ۵۲۰ هزار تن و تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل با کاهش ۱۳ درصدی به ۵۵ هزار تن رسیده است. در مجموع، تولید مقاطع طویل فولادی در فروردین امسال با کاهش ۱۳ درصدی به ۶۶۰ هزار تن رسیده است.

میزان تولید ورق گرم در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین سال گذشته تغییری نداشته و ۷۸۶ هزار تن بوده است. تولید ورق سرد با کاهش ۵ درصدی به ۱۹۷ هزار تن و تولید ورق پوششدار با کاهش قابل توجه ۴۷ درصدی به ۷۳ هزار تن در فروردین سال جاری رسیده است. مجموع تولید مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۳ درصدی به ۸۷۴ هزار تن رسیده است.

تولید آهن اسفنجی در فروردین ماه سال جاری با رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲ میلیون و ۶۲۶ هزار تن رسیده است.

کاهش تولید و صادرات فولاد ایران

تحت تأثیر بحران کرونا، تولید محصولات فولادی در ایران برای نخستین بار در یک دهه گذشته در فروردین امسال کاهش یافته است. کرونا فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در کشور را کاهش داد و باعث شد تا در مجموع تولید محصولات فولادی، کاهش ۸ درصدی را در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کند.

در کنار کاهش تولید محصولات فولادی، آمارها حاکی از این است که صادرات شرکت‌های بزرگ فولادی کشور در فروردین ماه سال جاری، کاهش قابل توجه ۴۹ درصدی را نسبت به فروردین سال گذشته، تجربه کرده است.

حجم صادرات شرکت‌های بزرگ فولادساز کشور در نخستین ماه امسال (فروردین) ۲۲۱ هزار و ۵۹۲ تن بوده که از حیث وزنی، کاهش ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بحران کرونا و لزوم تسهیل صادرات فولاد

آمارها حاکی از این است که بحران کرونا بر تولید و صادرات فولاد ایران تأثیر داشته و در شرایطی که به دلیل این بحران، تقاضای جهانی برای فولاد کاهش چشمگیری داشته، باید شرایط صادرات فولاد تسهیل شود تا صنعت فولاد کشور با کمترین آسیب، این بحران بی‌سابقه را پشت سر بگذارد. بسیاری از کشورها در حال حاضر برای صنعت فولاد خود مشوق‌های صادراتی درنظر گرفته‌اند و در کنار آن، از طریق بسته‌های محرک اقتصادی به دنبال آن هستند که تقاضا برای کالاها از جمله فولاد را افزایش دهند.

جدول زیر که جزئیات تولید فولاد ایران در فروردین امسال را نشان می‌دهد، ببینید:

t1

2

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
شناسه مطلب : 31442
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی