نفت وگاز سرو، همتراز با بهترین‌های جهان!بارگذاری سیزدهیمن ریفرمر فولادی با کاتالیست شرکت نفت وگاز سرو
در هفته جاری واحد احیا مستقیم آهن مجتمع فولاد سیرجان ایرانیان با ظرفیت تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال، با کاتالیست‌های تولیدی شرکت نفت و گاز سرو بارگذاری شد.

به گزارش  چیلان ، شرکت نفت و گاز سرو به‌عنوان پیشگام تولید کاتالیست در صنایع فولاد، پالایش و پتروشیمی، بار دیگر توانست خدمتی ارزنده به صنایع فولادی کشور ارائه نماید. در هفته جاری واحد احیا مستقیم آهن مجتمع فولاد سیرجان ایرانیان با ظرفیت تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال، با کاتالیست‌های تولیدی شرکت نفت و گاز سرو بارگذاری گردید. نکته حائز اهمیت در این بارگذاری پایش عملکرد ریفرمر و مشاوره بهره برداری از کاتالیست شرکت خارجی سود کمی تا زمان تعویض و جایگزینی با کاتالیست تولیدی سرو می‌باشد. این اقدام با هدف تکمیل زنجیره خدمات تخصصی کاتالیست و بومی سازی کامل دانش فنی این کالای استراتژیک بوده که شامل پوشش تمامی نیازهای مجتمع‌های مصرف کننده این محصول دانش بنیان به ویژه در حوزه بهره برداری از کاتالیست می‌باشد که از ۲ سال گذشته به طور گسترده در مجتمع‌های فولادی کشور آغاز شده است.

همچنین کاتالیست‌های بارگذاری شده در این ریفرمر به روش پرسی تولید شده که بعنوان بروزترین تکنولوژی تولید کاتالیست در جهان شناخته می‌شود. این تکنولوژی که در ایران تنها در اختیار شرکت نفت و گاز سرو می‌باشد، دارای مزیت هایی از قبیل افزایش همزمان دو پارامتر سطح ویژه و استحکام کاتالیست و نیز حذف عیوب و میکروترک‌های موجود در روش قدیمی اکسترود می‌باشد. طبق نتایج عملکرد کاتالیست‌های تولیدی شرکت نفت و گاز سرو، به واسطه  مزیت‌های ایجاد شده، شاهد افزایش کارایی و نرخ تولید واحدهای فولادی و همچنین افزایش طول عمر کاتالیست در واحدهای مذکور بوده‌ایم.

ریفرمر مجتمع فولاد سیرجان ایرانیان بعنوان سیزدهمین ریفرمر فولادی در کشور شناخته می‌شود که با کاتالیست‌های تولیدی شرکت نفت و گاز سرو بارگذاری گردید و وارد مدار تولید خواهد شد. تاکنون مجتمع‌های فولادی چون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، آهن و فولاد ارفع، احیا استیل فولاد بافت، جهان فولاد سیرجان، توسعه آهن و فولاد گل گهر، کاوه جنوب کیش و فولاد هرمزگان جنوب از کاتالیست‌های نفت وگاز سرو برای آهن اسفنجی استفاده نموده‌اند.

2

تاریخ انتشار : ۱ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۰
شناسه مطلب : 31829
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی