مقایسه آخرین قیمت محصولات فولادی در ایران و جهان در هفته ای که گذشت:میلگرد ایران ۵۰ درصد زیر قیمت دنیا/ شمش داخلی حتی زیر قیمت قراضه جهانی/ ارزان ترین فولاد جهان در ایران
مقایسه قیمت های معاملاتی شمش و محصولات فولادی در هفته پایانی آذر ماه در بورس کالا با قیمت های جهانی نشان می دهد فولاد ایران ارزان ترین فولاد دنیا است به طوری که شمش حتی 10 درصد زیر قیمت قراضه جهانی معامله شده و میلگرد داخلی ایران هم 50 درصد ارزان تر از قیمت جهانی آن است!

چیلان _گراف

به گزارش  چیلان ، در معاملات فولادی هفته چهارم آذر ماه در بورس کالای ایران، شمش فولادی ۴۲ درصد کمتر از قیمت جهانی آن ، در سطح ۳۸۱ دلار (با احتساب ارز سنا) به فروش رسید. به عبارت دیگر با توجه به اینکه قیمت جهانی شمش در این هفته ۵۴۰ دلار اعلام شده، شمش داخلی ایران حدود ۱۶۰ دلار ارزان تر از قیمت های جهانی آن معامله شده است، یعنی ۱۰ درصد زیر قیمت قراضه ۴۳۰ دلاری جهانی!

میلگرد داخلی ایران نیز در هفته چهارم آذر ماه ۹۹، ۵۰ درصد کمتر از  قیمت جهانی آن در سطح ۴۰۶ دلار (با احتساب ارز سنا)  فروخته شد در حالی که قیمت جهانی آن در همین هفته ۶۰۸ دلار به ثبت رسیده است. با این تفاوت ۲۰۰ دلاری، میلگرد ایران ارزان ترین میلگرد جهان به شمار می رود!

مقایسه قیمت داخلی و جهانی تیرآهن و ورق گرم را نیز در جدول زیر ملاحظه کنید:

مقایسه قیمت های داخلی و جهانی فولاد 9909 4

2

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۹
شناسه مطلب : 34018
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی