کاهش تولید در فولاد سنگان در پی قطعی مکرر برق و گاز
افزایش مصرف سوخت در فصل زمستان و نگرانی تامین آن، در هفته های اخیر فشار بر واحدهای صنعتی تولیدی منطقه معدنی سنگان را افزایش داده و قطع بی‌برنامه و مکرر برق و گاز، تولید این واحدها را به چالش کشانده است. در یک ماه گذشته، قطعی مکرر برق و گاز باعث شده تا تولید در کارخانجات گندله و کنسانتره شرکت فولاد سنگان، به ترتیب حدود ۲۷۰ و ۱۲۸ هزار تن کاهش یابد. به گفته معاون بهره برداری فولاد سنگان، به جز کاهش تولید، یکی از معضلات اساسی قطع برق و گاز، خرابی ماشین آلات و تجهیزات معادن است که در طول زمان خسارت هنگفتی را بر شرکت‌ها تحمیل خواهد کرد.

شمسی نیا معاون بهره برداری فولاد سنگان درباره قطع ناگهانی برق و گاز در منطقه سنگان گفت : این منطقه ظرفیت سالانه ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۵.۵ میلیون تن گندله تولید دارد که در روزهای اخیر تعطیلی چندساعته در پی خاموشی و قطع جریان انرژی، تولید مواد اولیه صنعت فولاد در این منطقه را دچار مشکلات مضاعف نموده است.

وی گفت: سهم فولاد سنگان در این بین ۱۰ میلیون تن کنسانتره و گندله است و در هفته های اخیر چرخ تولید در بسیاری از معادن سنگان کند شده است.

خطرخرابی تجهیزات، معادن را تهدید می کند

معاون بهره برداری فولاد سنگان، با بیان اینکه کارخانجات تولیدی به دلیل قطع جریانات انرژی دچار مشکلات اساسی می شوند افزود : یکی از معضلات اساسی قطع برق و گاز ، خرابی ماشین آلات و تجهیزات معادن است که در طول زمان خسارت هنگفتی را بر شرکت ها تحمیل خواهد نمود.

وی افزود: با خاموشی برق و قطع گاز ، مواد معدنی در داخل دستگاه چندین ساعت باقی می ماند و جهت فعالیت دوباره، چند دستگاه دوباره شروع بکار خواهد نمود که این امر استهلاک و هزینه های تولید را بالا برده است.

گفتنی است ، شرکت فولاد سنگان نیز به دلیل قطعی مکرر برق و گاز در کارخانجات گندله و کنسانتره در یک ماه اخیر، به ترتیب حدود ۲۷۰ و ۱۲۸ هزار تن عدم نفع تولید گندله و کنسانتره را درپی داشته است .

2

تاریخ انتشار : ۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷
شناسه مطلب : 34580
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی