گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ افزایش قیمت شمش صادراتی با رشد تقاضای چینی‌ها + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۴۶.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۵.۵ دلاری یا ۱ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۶۸ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۵۶۸ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۴۳ تا ۵۵۰ دلار به ازای هر تن بود که این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۱ دی، افزایش ۱ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش تقاضا برای واردات بیلت از سوی کشورهای آسیایی، خصوصاً افزایش تقاضای چینی‌ها در هفته‌های اخیر، باعث شد تا قیمت شمش فولادی شرکت‌های ایرانی در آخرین دوره مزایده‌های فروش صادراتی در هفته گذشته افزایش یابد.

دو شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و آهن و فولاد ارفع دو محموله بیلت صادراتی مجموعاً به حجم ۶۰ هزار تن را با قیمت ۵۴۳ دلار به ازای هر تن در هفته گذشته فروختند. همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که ذوب آهن اصفهان نیز یک محموله بیلت صادراتی را با ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار به ازای هر تن فروخته است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 32

2

تاریخ انتشار : ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۷
شناسه مطلب : 40224
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی