نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا/ نگاهی به معاملات شمش از ابتدای سال جاری تاکنون/ آیا زمان بازنگری در بخشنامه عوارض صادراتی فرا نرسیده است؟
امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت، بورس کالا میزبان عرضه ۲۹۸ هزار و ۲۱۰ تن شمش بلوم بود که با احتساب معاملات مچینگ، ۱۰۵ هزار و ۹۷۰ تن شمش مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت، بورس کالا میزبان عرضه ۲۹۸ هزار و ۲۱۰ تن شمش بلوم بود که با احتساب معاملات مچینگ، ۱۰۵ هزار و ۹۷۰ تن شمش مورد معامله قرار گرفت.

امروز ۶۵ درصد حجم شمش عرضه شده در بورس کالا مشتری نداشت؛ از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار تن شمش در بورس کالا عرضه شده که تنها ۴۸۳ هزار تن آن معامله شده است. در واقع، از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۷۹ درصد عرضه‌های شمش بی‌مشتری مانده است. بازار داخلی فولاد با ضعف شدید تقاضا روبرو است و وزارت صمت هم به جای تسهیل صادرات با عوارض صادراتی، مانع از صادرات فولادسازان شده است! واقعیت‌های بازار داخلی به ما نشان می‌دهد که باید هرچه زودتر مصوبه عوارض صادراتی ملغی شود.

قیمت میانگین موزون شمش بلوم در معاملات امروز ۱۵۲۳۱ تومان به ازای هر کیلو بود و شمش ۰.۸ درصد کمتر از قیمت میانگین موزون هفته پیش مورد معامله قرار گرفت.

شمش فولادی

2

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۸
شناسه مطلب : 42102
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی