نوآوری نیپون استیل در تکنولوژی نورد مقاطع سنگین
در سالهاي اخير با توجه به رشد جمعيت خصوصا در شهر ها، براي جلوگيري از توسعه افقي شهر ها و با توجه به قيمت بالاي زمين، توسعه عمودي شهرها با ساخت بناهاي بلند مرتبه به شدت رشد يافته و بخش قابل توجهي از اين بنا ها با تركيب سازه هاي فولادي ساخته شده اند. اما مساله اصلي انتخاب اجزاي بكار رفته در اين سازه ها مي باشد. بعضا" در بازار ساخت و ساز مشاهده مي شود كه عليرغم وجود پروفيل هاي نورد شده، سازندگان اقدام به ساخت مقاطع به شكل تير يا ستون از ورق هاي خام بصورت كارگاهي يا كارخانه اي باريسك بالا(High Risk ) مي كنند. اردشیر حسینی منجزی، کارشناس بازاریابی و فروش خارجی ذوب آهن اصفهان طی مقاله ای به چیلان به تکنولوژی های نورد مقاطع سنگین پرداخته و به عنوان مطالعه موردی شرکت های نیپون استیل و سومیتومو را مورد بررسی قرار داده است. در ادامه مقاله ایشان را خواهید خواند:
اردشیر حسینی منجزی (کارشناس بازاریابی و فروش خارجی ذوب آهن اصفهان)

بررسی ها نشان می دهد که الگوی مصرف قالب(فعلی) در کشور ساختمان های یک و دوطبقه تقریبا منسوخ شده و ساخت و ساز طبقات ۳،۴ و بالاتر از پنج، طی سالهای ۱۳۷۷ رفته رفته افزایش یافته و هر روزبیشتر فزونی مییابد.  همچنین این کاوشهانشان می دهد که در بیشتر کشور ها خصوصا” کشور های پیشرفته مقاطع I  و یا تیرورق دیگر جایی در سازه های فلزی میان مرتبه وبلندمرتبه ندارند و طراحی ها عمدتا” بر اساس مقاطع H وگریدهای مهندسی انجام می شود.

در سازه های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی،تونل ها ، نیروگاهها، کارخانجات سیمان و سایر سازه های خاص درصورت وجود این نوع مقاطع دربازار،‌مهندسین طراح، میتوانند جایگزینی های مناسبی ازاین مقاطع را در المان های کاربردی ایجاد نمایند.

واکاوی های کارشناسی و همچنین نظرسنجی از خبرگان امر، حاکی از آن است که در سالهای اخیر با توجه به رشد صنایع، نیاز مصرف اینگونه مقاطع افزایش یافته و بازار جهانی فولاد در حوزه پروفیل H از جذابیت خوبی برخوردارشده و حجم تبادل بازار معاملات فولاد در مقاطع IPB  قابل توجه است. لذا امیداست باتوجه به محاسن پروفیل هایH ، با تنوع بخشی به تولید محصولات وتبلیغات مستمرومثمر،ذائقه بازارمصرف رابه سمت استفاده ازمحصولات فوق سوق دهیم.

جهت دریافت فایل PDF مقاله فوق بر روی این لینک کلیک نموده یا به فایل ضمیمه مراجعه نمایید.

2

تاریخ انتشار : ۶ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۱
شناسه مطلب : 10293
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی