اعلام حمایت مبارکه از فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری
در جلسه مدیران و معاونان شرکت فولاد مبارکه اصفهان که به میزبانی شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری برگزار گردید دکتر سبحانی با اعلام حمایت همه جانبه از مجموعه شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در استان چهارمحال وبختاری تاکید نمود.

دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، با تقدیر و تشکر از مسئولین استان چهارمحال و بختیاری بابت حمایت ها وپشتیبانی از سرمایه گذاری در استان افزود: تاکنون مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان در پروژه فولاد سفید دشت سرمایه گزاری گردیده که این سرمایه گذاری ها  نیاز به حمایت، همکاری و همراهی مسئولین استان  و منطقه را  دارد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد شرایط به گونه ای فراهم شود که کار بصورت مستمر انجام گیرد و خللی در کار ایجاد نگردد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود در این جلسه گفت: مشکلات اقتصادی جز با سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و تولید حل نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب باعث به تعویق افتادن کار کارخانه شد، افزود: پروژه فولاد سفیددشت از سال ۸۶ تا ۹۳ متوقف شده بود و با سرمایه گذاری فولاد مبارکه راه اندازی شد و اگر مشکل آب نبود بخش احیای کارخانه سال گذشته راه‌اندازی می‌شد.

به گزارش ایسنا، سبحانی بر سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و با بیکاری بیشتر تأکید کرد و افزود: با ۵۰ درصد اعتبار سرمایه‌گذاری شده در کارخانه سفیددشت می‌توان یک واحد جدید در فولاد مبارکه راه‌اندازی کرد. برای صنعتی شدن و ایجاد اشتغال در منطقه و استان انتظار است مردم منطقه قدر این سرمایه‌گذاری را بدانند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مسئولان کارخانه را متولی ایجاد صد درصد اشتغال استان ندانست و عنوان کرد: ما بر اساس شرایط عمومی، آزمون و بومی گزینی نیروهای کارخانه را جذب می‌کنیم و این منطقی نیست کسانی که در مرحله ساخت بودند بخواهند استخدام شوند.

سبحانی با تأکید بر اینکه اشتغال لزوماً به معنی استخدام نیست، گفت: کارگران مرحله ساخت برای استخدام در کارخانه اولین هستند ولی باید ضوابط رعایت گردد.

وی با اشاره به اینکه اکنون صنعت فولاد صنعت مادر در کشور است و اشتغال غیرمستقیم در صنایع زیاد است، افزود: اکنون فولاد مبارکه اصفهان ۱۵ هزار نفر نیروی کار مستقیم و ۳۰۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه اتفاقات رخ داده و حواشی موجود در سرمایه‌گذاری برای فاز دو کارخانه اثر دارد، گفت: برای سرمایه‌گذاری باید امید و انگیزه و همراهی منطقه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی با چنین شرایطی حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهند شد، تصریح کرد: مردم استان فهیم هستند و مسئولین نیز برای راه‌اندازی این کارخانه کمک‌های بسیاری را کرده‌اند اما باید شرایط سرمایه‌گذاری فراهم باشد.

سبحانی از سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی در فولاد سفیددشت خبر داد و عنوان کرد: اتفاقات اخیر را به حساب همه مردم استان نمی‌گذاریم ولی بافرهنگ‌سازی این موضوع باید برطرف شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: اگر استان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی می‌خواهد باید مسئولین استان امکانات زیربنایی مانند آب و برق را تأمین کنند هرچند تاکنون مسئولین همکاری خوبی را داشته‌اند.

سبحانی از کم بودن اطلاع‌رسانی و کار فرهنگی در این زمینه انتقاد کرد و گفت: باید از طریق نخبگان محلی مانند امام جمعه‌ها و فرمانداران فرهنگ‌سازی شود.

وی، سرمایه‌گذاری برای تولید در کارخانه را ۱۲۰ میلیارد تومان دانست و افزود: اگر در آینده نیز برنامه‌ای مشخص برای تأمین آب ارائه نشود فاز بعدی کارخانه احداث نخواهد شد. اگر مسائل زیربنایی حل شود کارخانه نبرد سرد را احداث خواهیم کرد که خوراک ورق خودرو را تأمین می‌کند.

2 91

3 21

 

2

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۷
شناسه مطلب : 10651
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی