فولاد هرمزگان خرید خارجی گندله را به صفر رساند
فولاد هرمزگان سال 96 را با تعدیل 199 درصدی سود هر سهم ، توسعه بازارهای صادراتی، افزایش تولید و عدم خرید گندله از خارج شروع می کند.

بسته ویژه خبری  چیلان  برای فولاد هرمزگان (۲)

براساس گزارش حسابرسی نشده شرکت فولاد هرمزگان، این شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ خود را به ۸۲ ریال تغییر داد و این به معنای تعدیل ۱۹۹ درصدی در سود هر سهم شرکت فولاد هرمزگان است.

به گزارش  چیلان ، شرکت فولاد هرمزگان برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ زیان ۸۶ ریالی را پیش بینی کرده و براساس گزارش های مربوطه انتظار دارد، سال بعد سود این شرکت ۸۲ ریال گردد.

این شرکت پیش بینی کرده در سال آینده در فروش داخلی ۳۵۰ هزار تن اسلب و ۹هزار و ۵۰۰ تن آهک به فروش برساند. درحالی که فروش این دو قلم در سال ۹۵ به ترتیب ۳۲۵ هزار و ۴۰۸ تن و ۶هزار و ۴۷ تن برآورد شده است. البته پیش بینی فولاد هرمزگان برای فروش آهن اسفنجی در داخل ۴ هزار و ۹۹۱ تن است درحالی که در سال آینده فروش داخلی نخواهد داشت و گزارش های منتشر شده در نیمه دوم سال جاری نیز به تمرکز فولاد هرمزگان بر توسعه بازارهای صادراتی تأکید دارد.

براساس پیش بینی های، این شرکت که قرار است تولید اسلب را امسال به یک میلیون و ۱۱۲ هزار تن برساند در سال آینده این عدد را به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن خواهد رساند. همچنین آهن اسفنجی تولیدی بالغ بر یک میلیون و ۶۴۴ هزار تن خواهد داشت درحالی که امسال یک میلیون و ۲۵۷ هزار تن می رسد. در بریکت هم رشد تولید پیش بینی شده اما در آهک افت تولیدات مد نظر است.

شایان ذکر است که این شرکت توانسته در سال جاری خرید خارجی گندله را به صفر برساند و تمامی نیاز خود را از بازار داخلی تامین نماید و پیش بینی شده این روند سال آینده نیز تداوم یابد. فولاد هرمزگان امسال نزدیک به یک میلیون و ۶۹۹ هزار تن گندله از داخلی تامین خواهد کرد اما این عدد در سال آینده با توجه به افزایش تولید در مجتمع مربوطه به دو میلیون و ۵۷۰ هزار تن خواهد رسید.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۳
شناسه مطلب : 11475
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی