عملکرد مطلوب فولادساز کره ای در سه ماهه نخست امسال
پوسکو کره جنوبی در سه ماهه نخست سال 2017 بهبود قابل توجهی در عملکرد به جهت افزایش تقاضا در بازارهای جهانی و بهبود قیمت های فروش داشت.

ترجمه  چیلان  از متال اکسپرت، شرکت پوسکو اعلام کرده سود عملیاتی خود را بیش از دو برابر نسبت به سه ماهه نخست سال قبل افزایش داده است.

گفتنی است سود عملیاتی این شرکت در مدت مذکور هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار بوده درحالی که پیش بینی می شد این سود هزار و ۷۰ میلیارد دلار باشد و دلیل این عملکرد مطلوب، فعالیت های صادراتی خوب شرکت عنوان شده است.

در طول مدت سه ماه، درآمد این تولیدکننده کره ای ۲۱ درصد افزایش یافت چون قیمت فروش به پشتوانه افزایش بهای مواد اولیه به طور خاص سنگ آهن افزایش یافت.

پوسکو انتظار دارد بهای هر تن سنگ آهن در بنادر چین در دوره آوریل تا ژوئن به ۶۵ تا ۷۰ دلار برسد درحالی که در سه ماهه اول (ژانویه تا مارس) ۸۶ دلار در هر تن به طور متسوط بود. دلیل این پیش بینی افزایش عرضه این ماده اولیه و در نتیجه روند نزولی قیمت محصولات نهایی فولاد است.

با این وجود مسئولان پوسکو انتظار دارند قیمت زغال سنگ در سه ماهه دوم امسال به ۲۰۰ دلار در هر نم فوب بنادر استرالیا برسد درحالی که در سه ماهه اول به طور متوسط ۱۷۰ دلار بوده است. دلیل این پیش بینی نیز طوفان در استرالیا است که سبب اختلال در عرضه زغال خواهد شد، عنوان می شود.

پیش بینی می شود بازار فولاد در سال ۲۰۱۷ بدون تغییر خاصی در همین روند باقی بماند.

 

2

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۳
شناسه مطلب : 11917
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی