گزارش چیلان از آمار انجمن جهانی فولادرشد ۵.۷ درصدی تولید فولاد خام جهان در سه ماهه نخست امسال
تولید فولاد خام جهان در سه ماهه ابتدایی سال 2017 به 410 میلیون و 548 هزار تن رسید که از عدد 388 میلیون و 315 هزار تن سه ماه پارسال 5.7 درصد بیشتر است.

به گزارش  چیلان ، براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، تولید ماه مارس ۶۷ تولیدکننده عضو این انجمن ۱۴۴ میلیون و ۹۵۳ هزار تن بود که هم نسبت به ماه مارس ۲۰۱۶ و هم فورسه ۲۰۱۷ بالاتر بود. رشد تولید ماه مارس ۴.۶ درصد بالاتر از عدد ثبت شده پارسال بوده است.

رشد ۱۲.۷ درصدی تولید فولاد خام ایران

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ابتدایی امسال ۴ میلیون و ۵۷۶ هزار تن شد که ۱۲.۷ درصد بالاتر از عدد پارسال یعنی ۴ میلیون و ۶۱ هزار تن است.

ایران در ماه مارس یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن فولاد تولید کرده که درمقایسه با مارس سال قبل و فوریه امسال رشد را نشان می دهد. تولید مارس سال قبل ایران یک میلیون و ۳۳۶ هزار تن بود و این به معنای رشد ۱۸.۳ درصدی مارس امسال نسبت به سال ۲۰۱۶.

ایران همچنین بعد از کشورهای، چین، ژاپن، هند، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل، ایتالیا، اکریان، تایوان و مکزیک در رده چهاردهم قرار دارد.

چین تولید فولاد خام را به ۲۰۱ میلیون تن رساند

چین در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ تولید فولاد خام خود را با ۴.۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰۱ میلیون و ۹۹ هزار تن رساند. تولید این کشور در سه ماهه پارسال ۱۹۲ میلیون و ۳۱۲ هزار تن بود.

براساس آمار انجمن جهانی فولادی تولید فولاد خام چین در ماه مارس ۷۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تن بود که هم از مارس ۲۰۱۶ و هم از فوریه ۲۰۱۷ بیشتر بوده است. تولید فولاد خام چین در مارس سال قبل ۷۰ میلیون و ۷۰۱ هزار تن و در فوریه ۲۰۱۷ حدود ۶۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تن گزارش شده است.

تولید آسیا از ۲۸۰ میلیون تن گذشت

تولید فولاد خام آسیا در ماه مارس ۹۹ میلیون و ۶۱۸ هزار تن شد که ۳.۴ درصد بالاتر از مارس ۲۰۱۶ بوده است. همچنین تولید سه ماهه اول آسیا به ۲۸۰ میلیون و ۶۱۵ هزار تن رسیده که این عدد هم ۵.۴ درصد بالاتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال قبل است.

اولین تولیدکننده برتر آسیا و همینطور کل جهان همچنان چین است. بعد از چین هم ژاپن با تولید ۲۶ میلیون و ۲۲۸ هزار تن قرار دارد. ژاپن رشد ۱.۵ درصدی را در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه نخست پارسال داشت. این کشور در مارس ۸ میلیون و ۸۸۵ هزار تن فولاد خام تولید کرده که ۱.۸ درصد بیشتر از مارس سال قبل بود. البته ژاپن در ماه مارس تولید کمتری نسبت به هند داشت.

هند که سومین تولیدکننده برتر جهان و آسیا در مجموع سه ماه محسوب می شود تولید را به ۲۵ میلیون و ۷۶۲ هزار تن رسانده است که رشد چشمیگر ۱۰.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

بعد از ژاپن و هند، کره جنوبی با تولید ۱۷ میلیون و ۲۵۵ هزار تن برای مجموع سه ماهه ابتدایی سال قرار دارد. رشد ۴.۶ درصدی در تولید فولاد خام کرده جنوبیس نسبت به مدت مشابه سال قبل دیده می شود.

تایوان پنجمین تولیدکننده برتر آسیا و دوازدهمین تولیدکننده مهم جهان است که در ظرف سه ماه ۵ میلیون و ۵۱۶ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این کشور ۵ درصد بیشتر از عدد پارسال یعنی ۵ میلیون و ۲۵۵ هزار تن تولید کرد.

بیش از ۴۲ میلیون تن فولاد در اتحادیه اروپا تولید شد

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام اتحادیه اروپا با ۲۸ عضو به ۴۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تن رسید که ۳.۸ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

در این اتحادیه آلمان با تولید ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تن و رشد ۱.۸ درصدی در رتبه نخست قرار دارد. سپس ایتالیا با تولید ۸ میلیون و ۸۰۵ هزار تن و رشد ۵.۵ درصد قرار دارد. بعد از آن فرانسه و اسپانیا به ترتیب با تولید ۳ میلیون و ۹۰۳ هزار تن و ۳ میلیون و ۵۷۸ هزار تن و رشد ۳.۳ درصد و ۰.۹ درصد هستند.

آلمان در مارس ۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تن فولاد خام تولید کرده و ایتالیا تولید را به ۲ میلیون و ۲۳۲ هزار تن رسانده است. فرانسه یک میلیون و ۳۳۲ هزار تن و اسپانیا یک میلیون و ۳۸۱ هزار تن تولید کرده است.

۸.۷۸ میلیون تن فولاد خام در ترکیه تولید شد

در ترکیه ظرف مدت سه ماه بالغ بر ۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تن فولاد خام تولید شد که ۱۴.۱ درصد بیشتر از عدد ثبت شده در سال قبل بود.ترکیه همچنین در ماه مارس ۳ میلیون و ۱۱۱ هزار تن فولاد خام تولید کرده که از عدد ثبت شده در سال قبل یعنی ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار تن بیشتر است.

روسیه و اکراین در صدر تولیدکنندگان عضو CIS

کل تولید فولاد خام کشورهای CIS بالغ بر ۲۵ میلیون و ۹۴۵ هزار تن بود که ۴ درصد از عدد سه ماهه پارسال بیشتر است. این کشورها در ماه مارس هم ۸ میلیون و ۹۴۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده اند.

روسیه با تولید ۱۷ میلیون و ۹۵۳ هزار تن در رتبه نخست است و که رشد ۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. ترکیه در ماه مارس ۶ میلیون و ۱۸۵ هزار تن تولید داشت.

اکراین هم تولید ماه مارس را به ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار تن رساند که البته از ماه مارس سال قبل یعنی ۲ میلیون و ۲۰۵ هزار تن بیشتر است. البته این کشور در سه ماهه ابتدایی امسال افت ۰.۱ درصدی را ثبت کرده است چراکه تولید را از ۶ میلیون و ۱۱۴ هزار تن در سه ماهه ابتدایی پارسال به ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار تن رساند.

آمریکا در تولید فولاد خام ۲۰ میلیونی شد

تولید فولاد خام آمریکا در سه ماهه اول امسال ۲۰ میلیون و ۴۰۱ هزار تن شد که ۳.۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

آمریکا در ماه مارس ۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است.

برزیل و مکزیک هم به ترتیب در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تن و یک میلیون و ۸۳۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند. این دو کشور در سه ماهه اول امسال هم به ترتیب ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تن و ۵ میلیون و ۱۷۶ هزار تن فولاد خام تولید کرده بودند که برزیل رشد ۱۰.۹ درصدی و مکزیک رشد ۲۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

2

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
شناسه مطلب : 11925
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی