با تلاش فولاد مبارکه صورت گرفت:خودکفایی کشور در تولید ورق ویژه رینگ خودروهای سبک
کارشناسان و کارکنان خط نورد گرم فولاد مبارکه با دستیابی به جزئیات فنی تولید ورق های گرم استحکام بالا (گرید SAPH۴۴۰) با ضخامت ۱.۶ و عرض هزار میلیمتر شرایطی فراهم کردند تا کشور ایران از هرگونه واردات این نوع ورق بی نیاز شود.

به گزارش  چیلان ، علیرضا کی یگانه رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر و با بیان اینکه در اولین گام به میزان ۶۰۰ تن از این محصول با کیفیت قابل رقابت با انواع وارداتی تولید شد، گفت: همواره تولید محصولات گرم دارای ابعاد خاص و به ویژه با گریدهای سخت از چالش های مهم فولادسازان و نوردکاران محسوب میگردد. به طوری که نورد و کلاف گیری این محصولات، مشکلات فراوان و توقفات بلند مدتی را به همراه هزینه های مربوطه به خط تولید نورد گرم تحمیل می نمایند.

در همین خصوص کارشناس گروه فنی ناحیه نورد گرم افزود: یکی از محصولات مورد سفارش نورد گرم تولید این نوع محصول با گرید داخلی۳۸۷۵ بود که همواره تولید به موقع و کیفی آن از سوی کارخانه های رینگ سازی خودروی سبک از جمله شرکت سایپا درخواست میشد.

مصطفی خیرپور در خصوص فرآیند تولید این محصول بیان کرد: در این راستا با همکاری کارکنان نورد گرم و پشتیبانی واحدهای PPC و MPT این محصول سفارش داده شده، مطابق با مشخصات فنی لازم و به طور انبوه در فولاد مبارکه تولید شد.

وی از اصلاح برنامه تولید، بهبود ریتم نورد، بهینه سازی ضخامت و دمای بار خروجی رافینگ، اصلاح الگوی نیروی نورد، اصلاح فانکشن سرعت نورد به عنوان مهمترین فعالیتهای انجام شده برای تولید این نوع محصول ویژه یاد کرد.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۱
منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان
شناسه مطلب : 12475
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی