واکاوی علل حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر
معدن زمستان یورت آزاد شهر استانداردهای لازم برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه را نداشته و نبود فضای کافی برای خروج گاز زغال سنگ عامل حادثه افنجار در این معدن بود.

سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تقدیم گزارش اولیه این کمیسیون درباره ابعاد حادثه معدن یورت آزادشهر به هیئت‌رئیسه پارلمان خبر داد و گفت: در بخشی از این گزارش آمده، معدن مذکور استانداردهای لازم برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه را نداشته است.

وی افزود: طبق گزارش اولیه از این حادثه، مشخص شده نبود سازوکار مناسب در معدن آزادشهر برای مواجهه با حوادث احتمالی، یکی از دلایل بروز این حادثه است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی دیگر از علل بروز حادثه در معدن آزادشهر یورت استان گلستان را نبود فضای کافی برای خروج گاز زغال سنگ که منجر به آتش‌سوزی شده دانست و اظهار داشت: این موضوع در گزارش کمیسیون صنایع درباره علل حادثه معدن آزادشهر گنجانده شده است.

باستانی با تأکید بر اینکه گزارش کمیسیون صنایع درباره حادثه معدن آزادشهر به دستور رئیس مجلس تدوین شده، خاطرنشان کرد: گزارش اولیه حادثه معدن یورت آزادشهر تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده و بنا به صلاحدید هیئت‌رئیسه، در یکی از جلسات علنی مجلس قرائت می‌شود.

گفتنی است، اواسط اردیبهشت امسال معدن ذغال سنگ زمستان یورت واقع در آزادشهر استان گلستان دچار حادثه شد که بر اثر آن ۴۳ تن از کارگران جان خود را از دست دادند.

2

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱
منبع : خبرگزاری تسنیم
شناسه مطلب : 12625
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی