افزایش تقاضا برای تولیدکنندگان میلگرد ترکیه
کارخانه های میلگرد ترکیه از اینکه تقاضا در بازار داخلی این کشور احیا شده، خرسندند؛ هرچند که پیش بینی می گردد تقاضا در بخش صادرات برای مدتی محدود باقی بماند.

به گزارش  چیلان ، با وجود اینکه معاملات خاصی در چند هفته آتی در بازار داخلی این کشور پیش بینی نمی شود، اما اگر رشد قیمت ها در بازار چین تداوم یابد، امکان صادرات ترکیه به آسیا فراهم خواهد شد.

قیمت میلگرد صادراتی از ترکیه برای تحویل در ماه جولای به ۴۳۰ تا ۴۴۰ دلار در هر تن رسیده است. پیشنهادات خرید نشان می دهد قیمت های فروش ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار در هر تن نیز در بازار وجود دارد.

مصر نیز از واردات خودداری می کند و قیمت های پیشنهادی خریداران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بسیار پایین تر از انتظارات ترکیه است.

اگرچه احتمال صادرات ترکیه برای فروش میلگرد به منطقه آسیا در جولای کم است اما تنها درصورتی که قیمت میلگرد از چین افزایشی باقی بماند این احتمال افزایش خواهد یافت.

پیشنهادات فعلی برای میلگرد ترکیه به سنگاپور حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تن و به قیمت پایه ۴۴۰ دلار برای تحویل در بنادر سنگاپور است درحالی که قیمت هر تن آن در بنادر ترکیه ۴۳۰ دلار می باشد. این درحالی است که کارخانه های تولید چین قیمت ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار در هر تن فوب بنادر این کشور را پیشنهاد می دهند.

با قیمت های فعلی اگرچه تجارت صورت می گیرد اما خریداران یک یا دو هفته دیگر نیز صبر می کنند و چنانچه نرخ میلگرد در چین روند نزولی در پیش نگیرد، ترکیه گزینه مطلوب تری برای آنها در خرید است.

در این بین هستند فعالانی که انتظار دارند قیمت های میلگرد چین به زودی تضعیف شود.

شایان ذکر است، بسیاری از تولیدکنندگان ترکیه ای برای فروش هر چه سریع تر محصولات فولاد تحت هیچ گونه فشاری نیستند چراکه آنها انتظار دارند مصرف محصولات نوردی به جهت تقاضای رو به رشد و افزایش سهم مصرف داخلی، در ژوئن افزایش یابد.

علاه براین، فاصله قابل توجه بین قیمت های فروش صادراتی و داخلی، در برخی موارد ممکن است مسئله دامپینگ را مطرح کند و چالشی در بازار داخلی ترکیه ایجاد کند.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
شناسه مطلب : 12802
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی