تولیدکنندگان فولاد تخت روسیه مجبور به کاهش قیمت های داخلی شدند
تولیدکنندگان ورق روسیه تحت فشار هستند و حفظ رقابت پذیری در مقابل واردات، عرضه مازاد و شکاف عمیق بین قیمت های صادراتی و فروش داخلی، سبب شده آنها قیمت های فروش داخلی به مشتریان خود را کاهش دهند.

به گزارش  چیلان ، کاهش ۱۱ تا ۱۲ درصدی در طول یک ماه در بخش نورد سرد فولادی دیده می شود و کارخانه ها قیمت فروش را به ۷۰۴ تا ۷۰۹ دلار در هر تن در برخی مناطق رسانده اند.

رکود در بازار مقاطع تخت عمدتا ناشی از نوسانات و اختلاف قیمت ها داخلی و قیمت های صادراتی تشدید شده چراکه قیمت های صادراتی در اواسط ماه می ۱۰۵ تا ۱۱۰ دلار درهر تن پایین تر از فروش داخلی شد. علاوه بر موارد مذکور،موجودی بالای انبارهای فولادسازان موضعیت تولیدکنندگان روسی را تضعیف کرده است. علاوه بر این، علی رغم فعالیت های کم خریداران بازار محصولات نهایی فولاد، موجودی بالای انبارهای تجار هم رکود را تشدید کرده است.

تمامی این عوامل بر قیمت های ورق گرم روسیه نیز اثرگذار بوده به گونه ای که قیمت ها بسته به تصمیم تولیدکنندگان ۲۶ و حتی ۴۲ دلار در هر تن کاهش داشت و به ۶۳۶ تا ۶۵۳ دلار در هر تن رسید.

کاهش قیمت از سوی تولیدکنندگان روسی کار را برای این کارخانه در راستای ایجاد ثبات در قیمت های داخلی در ماه ژوئن سخت خواهد کرد.

کارشناسان از بین بردن اشباع از بازار را بعید می دانند و معتقدند کاهش واردات از بازار روسیه در مدت زمان کوتاه میسر نیست.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
شناسه مطلب : 12835
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی