مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تشریح کرد:تمام تلاش ها برای خروج ذوب آهن اصفهان از رینگ زیان دهی
مهندس صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از بهبود شرایط این شرکت با افزایش تولید، کاهش بدهی ها، توسعه صادرات و کاهش قیمت تمام شده خبر داد.

به گزارش  چیلان ، مهندس احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن گفت: در حال نهادینه کردن صادرات در کشورهایی هستیم که بازار مطمئن، ثابت و همیشگی دارند و بازارهای مقطعی مد نظر نیست. طبق آمار، حجم صادرات ذوب آهن طی ۴ ماه گذشته ۴۷۶ هزارتن بود که با نرخ بین المللی صورت گرفت و ارزش آن بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است. این در حالی است که ذوب آهن در سال گذشته در مجموع ۷۰۰ هزارتن صادرات داشت.

صادقی خاطرنشان کرد: ذوب آهن یک کشتی به گل نشسته بود که از آن شرایط خارج شد و به مرحله سوددهی رسید.

وی توضیح داد:  ذوب آهن اصفهان از زیان دهی خارج گردید و به یک واحد تولیدی سود ده تبدیل شد. اقدامات موثر و از جمله مدیریت صرفه جویی و نهضت کاهش قیمت تمام شده موجب شد، قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن در سال جاری با وجود تورم، افزایش قیمت مواد اولیه و … نسبت به سال های قبل کمتر باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اظهار کرد: پرداخت بدهی های سازمان ها و معادن آغاز شده و این بدهی ها بسیار کاهش یافته است. بدهی های مالیاتی در حال تهاتر است و بدهی به بانک ها از جمله بدهی ۷۰۰ میلیارد تومان به بانک رفاه نیز پرداخت می شود. پرداخت این بدهی ها به تدریج و طی ۵ سال صورت می گیرد تا ذوب آهن اصفهان دوباره تبدیل به یک واحد اقتصادی پیشرو شود.

2

تاریخ انتشار : ۶ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶
شناسه مطلب : 14257
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی