قیمت بیلت وارداتی به ترکیه افزایشی شد
قیمت بیلت وارداتی به ترکیه افزایش یافت اما خریداران به جهت قیمت های قراضه و فروش ناکافی در بخش میلگرد همچنان از خرید امتناع می کنند.

ترجمه  چیلان  از متال اکسپرت، بیلت کشورهای CIS در هفته گذشته در ترکیه در سطوح مختلف در دسترس بود و برخی تامین کنندگان بیلت تولیدی را به بهای ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار در هر تن برای تحویل در بنادر ترکیه پیشنهاد می دهند. با این حال تجار خود را برای نرخ های ۵۳۵ تا ۵۴۰ دلادر در هر تن آماده می کنند. میانگین قیمت بیلت در ترکیه در دو هفته گذشته ۵۳۰ دلار در هر تن بوده است. حتی برخی کارخانه ها موفق به خرید ۱۰ هزار تن بیلت به بهای ۵۲۵ دلار در هر تن شده بودند و در غیر این صورت ترجیح می دادند منتظر بمانند. یکی از دلایل مقاومت بر سر افزایش قیمت ها به این مسئله باز می گردد که طی ماه های اخیر بهای بیلت به سختی با قیمت های میلگرد مطابقت داشته است.

کارشناسان می گویند نمی توان بیلت را تنها ۱۵ تا ۲۰ دلار زیر قیمت فروش میلگرد خریداری کرد. از اینرو برخی کارخانه ها به خرید از داخل مایل ترند.

عامل دیگر درمقابله با افزایش قیمت های بیلت، شرایط نامطلوب و رقابت منفی در بخش قراضه و همینطور تضعیف تقاضا و فروش میلگرد در داخل ترکیه است.

بعضی تحلیلگران می گویند، چنانچه شرایط بازار قراضه شفاف شود، کارخانه های ترکیه ای تمایل بیشتری به خرید بیلت نشان خواهند داد.

بیلت در بازار داخلی ترکیه۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار در هر تن درب کارخانه است و ممکن است مشمول ۵ دلار تخفیف شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷
شناسه مطلب : 14522
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی