سهام «فولاد» در سال ۹۷ با سود سرمایه گذاری ها رشد می کند
فولاد مبارکه در سال 97 بیش از 7.5 میلیون تن محصول تولید خواهد کرد و طرح هاي توسعه فولاد مبارکه هم به منظور افزایش ظرفیت کمی و هم برای ارتقای کیفی محصول است چراکه با افزایش کیفیت محصولات تولیدی حاشیه سود محصول بالا می رود.

امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، درباره پتانسیل های فولاد مبارکه و بودجه سال آتی این شرکت گفت: با توجه به بهره برداری از چند طرح توسعه فولاد مبارکه در سال آینده، بودجه سال ۹۷ با در نظر گرفتن رشد کمی و کیفی محصولات تدوین خواهد شد. به لحاظ حجمی بیش از ۷.۵ میلیون تن محصول تولید خواهیم کرد اما نکته قابل تأمل آن است که طرح های توسعه فولاد مبارکه هم به منظور افزایش ظرفیت کمی و هم برای ارتقای کیفی محصول است. هرچه کیفیت محصولات تولیدی بهبود یابد، حاشیه سود محصول افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تأمین نیاز بازار تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت تداوم وضعیت رو به رشد در بازارهای جهانی، سال آینده از بهترین سال های فولاد خواهد بود؛ به نحوی که هم در حوزه سودآوری و هم در حوزه سرمایه گذاری موقعیت مناسبی خواهیم داشت. همچنین شرکت فولاد مبارکه از پرتفوی بورسی مطلوبی شامل «ومعادن» ، «هرمز» ، «کگل»، «کچاد»، «وتوکا» و… برخوردار بوده است و به نظر می رسد در سال ۹۷ بابت سود سرمایه گذاری ها، سودآوری «فولاد » نیز رشد کند.

شایان ذکر است سهام فولاد مبارکه اصفهان که در سال ۹۵ بازدهی ۴ درصدی را کسب کرده بود، از ابتدای سال جاری تا پیش از معاملات منتهی به ۱۹ شهریور ماه، بازدهی ۴۳ درصدی را عاید سهامداران خود کرد.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
شناسه مطلب : 14756
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی