مسئولیت اجتماعی در راستای اهداف توسعه ای است
حسین طالبی، مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی یادداشتی به چیلان مسئولیت اجتماعی سازمان ها را رویکردی متعالی به کسب وکار عنوان کرد و گفت: هدف اصلی آن در تمامی بخش ها اعم از دولتی، خصوصی و داوطلبان، ارتقاء رفاه و امنیت نسبی و عمومی در جامعه است. در ادامه یادداشت مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو و اقداماتی که این شرکت در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود انجام داده را خواهید خواند.

هنگامی که هر یک از افراد جامعه برای حمایت از نیازمندان یا در امور زیست محیطی چون درخت کاری و… مشارکت می کنند در حقیقت به مسئولیت اجتماعی خود عمل می کنند. بدیهی است این تکلیف در ابعاد بزرگتر آن بر دوش دستگاه ها، نهادها، واحدهای خدماتی و تولیدی و به ویژه صنعتی است که به نوعی از منابع عامه بهره می گیرند سنگین تر است.

در واقع، مسئولیت اجتماعی سازمان ها، رویکردی متعالی به کسب وکار است که هدف اصلی آن در تمامی بخش ها اعم از دولتی، خصوصی و داوطلبان، ارتقاء رفاه و امنیت نسبی و عمومی در جامعه است. از سوی دیگر، مسئولیت اجتماعی سازمان ها تنها مختص سازمان های بزرگ و سودآور نیست، بلکه رفتار سازمانی کلیه سازمان ها و شرکت ها را نیز در برمی گیرد. هرچه سازمان های بزرگ نسبت به اصول فنی و تخصصی و ارتقاء کیفیت تولید و شاخص های زیست محیطی خود حساس تر شوند، سازمان های کوچک نیز در مراوده و پیروی از آنها مصرتر خواهند شد و به این ترتیب، موجبات جلب اعتماد مشتریان و شهروندان هم فراهم می شود.

«مسئولیت اجتماعی » شرکت ها رو شهایی را مطرح م یسازد که آنها در فضای کسب و کار خود به آن عمل کنند تا پاسخگوی انتظارات جامعه باشند، از طرفی سازمان ها مسئولیت های بزرگی در زمین ههای اجتماعی، اقتصادی و محیطی در قبال کارکنان، سهامداران، مشتریان، تأمین کنندگان و تمامی ذینفعان بر عهده دارند. این مسئولیت هیچ تعارضی با اقتصادی بودن آنها ندارد و در همان مسیر شرک تها علاوه بر اهداف اقتصادی باید اهداف اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهد.

در حقیقت شرک تها با پذیرش مسئولیت اجتماعی، بخش قابل توجهی از این هزین هها را در راستای پیشبرد اهداف توسع های خود بکار م یبرند که در نهایت بازده اقتصادی شرکت را بالا م یبرد. در ساده ترین تقسیم بندی وظایف سازمان ها در قبال جامعه و در چارچوب مسئولیت اجتماعی می توان به این موارد اشاره کرد: پاسخ گویی، کمک و مشارکت، تعهد اجتماعی سازمان ها، رفع نیازها، فقر زدایی.

ما چه کردیم؟

۱ – شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تاکنون در حد توان و درچارچوب ضوابط و تکالیف خود، در زمینه های علمی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و محرومیت زدایی، خدمات و حمایت های قابل توجهی انجام داده است، این حمایت ها به منظور تقویت بنیه علمی مراکز آموزشی استثنایی، مراکز بهداشتی و درمانی مناطق کم برخوردار، حمایت از مراکز فرهنگی و ورزشی، کمک به صندوق های قرض الحسنه محلی، کمک به مراکز خیریه، کمک به مراکز دینی و… در استان یزد و شهرستان های تابعه بوده است.

۲ – ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در شهرستان اردکان با هدف تامین نیاز برق مصرفی واحد های صنعتی مستقر در این منطقه و سایر مصرف کنندگان کشور.

۳ – اجرای طرح جمع آوری فاضلاب های شهری در ارکان و تصفیه و انتقال آن به مجتمع صنعتی اردکان

۴ – مشارکت در طرح بزرگ شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران .

۵- ایجاد بیش از ۳۰۰ هکتار باغ میوه مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد.

۶- درختکاری در ۲۱۸ هکتار در مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد.

۷ – در مجموع ایجاد ۵۶۲ هکتار فضای سبز در مجتمع صنعتی چادرملو.

۸ – استفاده از تجهیزات غبارگیر و فیلترهای کیسه ای در کارخانه گندله سازی اردکان به منظور کاهش میزان ذرات آلاینده محیط زیست.

۹ – ایجاد ۸۵ هکتار فضای سبز با گونه مختلف درخت و گیاهان مقاوم در کویر در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو.

۱۰ – بهره برداری از آب شور چاله ساغند و تصفیه آن و جایگزین با آب شیرین بهاباد.

۱۱ – همکاری در تامین نیروی محیط بانان منطقه

۱۲ – خرید و نصب ایستگاه کامل سنجش آلودگی هوا در شهر اردکان

۱۳- اجرای برنامه جداسازی زباله های خانگی شامل پسماندهای آلی، شیشه و کاغذ (از مبدا تولید)

۱۴- ارایه پروژ ه های مرتبط با حفاظت از محیط زیست در بخش تحقیق و توسعه (R&D)

۱۵- پیاده سازی سیستم الکترونیکی جهت مکاتبات اداری و گزارشات فنی برای صرفه جویی در مصرف کاغذ ۱۶- ساخت ۳ باب مسجد و ساخت و بهر برداری از فرهنگسرا چادرملو با ظرفیت ۵۰۰ نفر و

۱۷- ساخت مجتمع بزرگ ورزشی شامل سالن های بدن سازی ، والیبال و بسکتبال، تنیس روی میز، استخر و سونا، زمین فوتبال و فوتسال

2

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۶
شناسه مطلب : 16748
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی