رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با چیلان تشریح کرد:دستور کار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در دوره جدید
دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با چیلان از برنامه ها و دستور کار جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در دوره جدید هیئت مدیره می گوید.

دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به  چیلان  گفت: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچون سایر انجمن های صنفی فولاد در دنیا یکسری مسئولیت ها و رسالت هایی دارد که بیشتر در راستای حفظ منافع اعضای خود می باشد. برخی از این رسالت ها دائمی است و برخی هم در دوره های زمانی خاص خود شکل می گیرد.

دکتر سبحانی افزود: در دوره فعلی انجمن و شرایط کنونی تولیدکنندگان فولاد، ارتقاء سطح آگاهی، توسعه سطوح تکنولوژیکی و فنی، اطلاع رسانی به اعضا به شکل های مختلف چه از طریق انتشار نشریات و خبرنامه ها و چه برگزاری همایش های سالیانه و دوره ای از دیگر اهداف و رسالت های انجمن می باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این یکی از اهداف انجمن، ارتقا کیفیت فولاد ایران به دور از نگاه بنگاه محور است چراکه فولاد صادراتی از ایران فارغ از اینکه در کدام بنگاه تولید می شود، با نام ایران صادر می گردد. لذا یکی از رسالت های انجمن تعریف استاندارد پذیرفته شده و عملیاتی برای فولاد ایران است به گونه ای که هم برای بنگاه و هم سازمان استاندارد قابل قبول باشد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همکاری با انجمن های فولاد کشورهای دیگر به ویژه کشورهای منطقه تحت عنوان کنفدراسیون انجمن های تولیدکنندگان فولاد منطقه و برگزاری همایش های مشترک و دوره ای به منظور تبادل اطلاعات فنی و تکنولوژیکی و تجاری و بازاریابی را از دیگر اقدامات برون مرزی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برشمرد که این تشکل به دنبال آن است و تصریح کرد: انجمن می تواند در بحث مبادلات تجاری با همکاری دولت ها اقدامات خوبی با کشورهای همسایه داشته باشد که این امر در دستور کار است.

وی یکی از رسالت های مهم دیگر انجمن را ارائه آمار و اطلاعات صحیح و موثر و به موقع به تصمیم گیران دانست و تاکید کرد: یکی از دلایلی که در چند ماهه اخیر سبب شد دستورالعمل های بعضا متناقضی از سوی سازمان های مختلف صادر، باطل یا جایگزین شود، عدم اطلاع رسانی دقیق و کانالیزه شده اطلاعات از طریق انجمن است. زمانی که اطلاعات از طریق کانال درستی به دست مسئولین نرسد ممکن است برمبنای اطلاعات غلط و جهت دار، تصمیماتی اخذ شود که به نفع صنعت و مملکت نباشد. بنابراین یکی از مسئولیت های اساسی انجمن به عنوان یک نهاد مردمی و غیر انتفاعی و قانونی این است که آمار و اطلاعات درست و دسته بندی شده را از وضعیت فولاد کشور به صورت مدون و دوره ای در اختیار وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه و تصمیم گیران قرار دهد تا تصمیمات مبتنی بر اطلاعات واقعی و کارشناسی شده باشد و باعث آشفتگی در صنعت فولاد نشود.

دکتر سبحانی در خاتمه نیز اظهار داشت: در خصوص تضاد منافع هم باید گفت که این تضاد در صنعت فولاد آنچنان زیاد نیست البته زمانی که بازار از تعادل خود خارج می شود، امکان کاهش سود یک حلقه زنجیره و افزایش سود حلقه دیگر وجود دارد برای نمونه وقتی که قیمت محصول نهایی به واسطه تضعیف تقاضا کم می شود در چنین شرایطی اعتراض برخی اعضا را خواهیم داشت که به اعتقاد من این تضاد منافع نبوده بلکه به نوعی تغییر در حاشیه سود است که نیازمند مدیریت و هماهنگی می باشد. با این حال یکی دیگر از وظایف انجمن برقراری این هماهنگی میان اعضا و در طول زنجیره است تا آسیبی به مجموعه ها نرسد. البته این کار در چند سال گذشته از سوی انجمن انجام شده که به طور مثال تعیین نسبت های قیمتی زنجیره فولاد بر اساس نرخ محصولات فولادی یک نمونه از این اقدامات است.

2

تاریخ انتشار : ۶ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
شناسه مطلب : 21859
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی