مدیر بازرگانی ذوب آهن پاسارگاد به چیلان خبر داد:۶۰ درصد تولید را صادر کرده ایم
خرید شمش توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس از کشورهای CIS به دلیل قیمت بالاتر و هزینه حمل بیشتر اقتصادی نبوده و قطعا این مشتریان راهکارهایی برای تداوم خرید از ایران پیشنهاد خواهند داد.

علی نعیمی، مدیر بازرگانی شرکت ذوب آهن پاسارگاد در گفت و گو با  چیلان  ضمن بیان اینکه شرکت در ۶ ماهه اول سال بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار به لحاظ ارزشی صادرات داشته است گفت: ارزش حجمی این صادرات حدود ۳۳۰ هزار تن بوده است.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی شرکت برای سال جاری صادرات حدود ۷۰ درصد از محصولات بوده اما به احتمال زیاد با اعمال تحریم ها در بحث حمل و نقل و کشتیرانی، صادرات با مشکل مواجه خواهد شد و سبب می شود هزینه های حمل نسبت به قبل حتی دو برابر گردد. البته برای دور زدن تحریم ها و تداوم صادرات، راهکارهایی اندیشیده شده تا بتوانیم همین میزان صادرات برنامه ریزی شده را تا پایان سال محقق نماییم.

نعیمی خاطرنشان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس نیازمند شمش ایران هستند و خرید از کشورهای CIS به دلیل قیمت بالاتر و هزینه حمل بیشتر برایشان اقتصادی نیست و قطعا راهکارهایی برای تداوم خرید از ایران از سوی این مشتریان هم پیشنهاد می شود.

وی اشاره ای به میزان تولید برنامه ریزی شده تا پایان سال نیز داشت و گفت: ذوب آهن پاسارگاد برای سال جاری برنامه تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن را دارد که امیدواریم تا پایان سال به این هدف گذاری دست پیدا کنیم. البته با توجه به اینکه ذوب آهن پاسارگاد برای تولید نیازمند تامین آهن اسفنجی از بازار است، مشکلات حمل و اعتصابات کامیون داران هم بر تولید تاثیر گذار بوده است اما با این حال در ۶ ماهه اول سال موفق به تولید ۵۵۰ هزار تن محصول شمش فولادی شدیم و همان طور که ذکر شد ۳۳۰ هزار تن آن یعنی ۶۰ درصد صادر شده است.

مدیر بازرگانی شرکت ذوب آهن پاسارگاد در ادامه صحبت های خود و در پاسخ به سؤال خبرنگار  چیلان  درباره دستورالعمل های وزارت صنعت، معدن و تجارت در تنظیم بازار فولاد گفت: الزام واحدهای خصوصی به خرید و فروش از طریق بورس کالا اقدام خوبی نبود چراکه هنوز برخی سازوکارهای بورس برای عرضه مواد اولیه نظیر آهن اسفنجی مانند بحث قیمت، حجم خرید و زمانبندی برای تسویه و همین طور الزام عرضه در بورس نیازمند اصلاح است. از این رو چون واحدهایی مانند ذوب آهن پاسارگاد قادر به خرید تمام مواد اولیه خود از طریق بورس نیستند در نتیجه قادر به عرضه در بورس هم نخواهند بود و این عرضه ها همواره برای ما مشکل ساز بوده است.

نعیمی ادامه داد: ذوب آهن پاسارگاد ماهانه به حدود ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی نیاز دارد که با توجه به نقدینگی، به تدریج در طول ماه خرید می کند لذا خرید از بورس و پرداخت و تسویه ظرف سه روز برای واحدهایی همچون ما مقدور نمی باشد

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
شناسه مطلب : 22887
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی