کمپین حمایت از نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران
نمایشگاه «ایران متافو» صحنه ای از اعلام حضور و مشارکت در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران شد. فولادسازان بزرگ، شرکت های بخش خصوصی و تأمین کنندگان در نمایشگاه ایران متافو با ابراز خشنودی از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران برای حضور و مشارکت در این رویداد ملی اعلام آمادگی کردند.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران که حضوری پر رنگ در این نمایشگاه در کنار شرکت های عضو داشت با یک رویداد مهم پا به پانزدهمین دوره نمایشگاه متافو گذاشت. نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران رویدادی بود که اطلاع رسانی آن قبل از نمایشگاه  آغاز شد و با رویکرد بومی سازی در صنعت فولاد به اطلاع علاقه مندان رسید.

نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که با محوریت نمایشگاه بومی سازی در ۱۷ تا ۲۰ دی ماه سال جاری در برج میلاد برگزار می شود، به عنوان بزرگ ترین گردهمایی تولید کنندگان، تامین کنندگان، بازرگانان و متخصصان صنعت فولاد ایران شناخته می شود. این رویداد با حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت، ایمیدرو و فولاد مبارکه اصفهان و مشارکت سایر شرکت های فولادی و معدنی ازجمله فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان و میدکو، هلدینگ کاوه پارس، فولاد هرمزگان، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد کاوه جنوب، فولاد غرب آسیا، فولاد یزد، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و…شروع بکار کرده است.

در ادامه نقطه نظر برخی فعالان صنعتی در خصوص حمایت از شرکت های تأمین کننده و حمایت از کمپین بومی سازی مطرح شده در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به اطلاع علاقه مندان می رسد:

معاون وزیر صمت: سیاست های اقتصادی وزارت صنعت را با بومی سازی هماهنگ می کنیم

روز نخست نمایشگاه خبر خوبی برای فولادسازان به همراه داشت و علاوه بر فولاد مبارکه اصفهان و ایمیدرو که از ابتدای برنامه ریزی ها برای نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، حمایت خود را از این رویداد اعلام کرده بودند، معاون وزیر اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم با حضور در غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حمایت قاطع خود را از نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد اعلام کرده و گفت: سیاست های اقتصادی وزارت صنعت را با بومی سازی هماهنگ می کنیم و جزئیات این سیاست ها را در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به اطلاع عموم و فعالان این حوزه خواهیم رساند. علاوه بر وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به جمع حامیان این رویداد پیوست.

سرپرست هیئت عامل ایمیدرو: حمایت از تکنولوژی و دانش فنی احداث واحدها

جمشید ملارحمان، سرپرست هیئت عامل ایمیدرو نیز با حضور در غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص رویکرد بومی سازی در جشنواره فولاد گفت: ما در جهت استراتژی بومی سازی در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد هر نوع حمایتی را انجام می دهیم.
وی افزود: ایمیدرو نیز در جهت بومی سازی گام های خوبی برداشته و یکی از آنها تکنولوژی پرد در زمینه احیا مستقیم می باشد. در توسعه هر صنعتی به ویژه صنایع معدنی توجه به این نکته ضروری است که در کنار احداث کارخانه ها، دستیابی به تکنولوژی و دانش فنی احداث آن کارخانه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو: فرصتی برای شناسایی و اعتماد به تولیدکننده داخلی

اردشیر سعدمحمدی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با حضور در غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به  چیلان  گفت: ساخت تجهیزات و استفاده از بومی سازی به منظور کاهش بهای تمام شده، سرفصلی است که می تواند به لحاظ اقتصادی به صنعت فولاد کشور کمک کند.

وی افزود: صنعتگران باید بدانند در کدام حوزه ها می توانند به توان داخل اعتماد کرده و از تولید داخلی استفاده نمایند و این رویداد فرصت خوبی برای شناسایی این حوزه ها است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد: فولادسازان ریسک پروژه های بومی سازی را قبول می کنند

بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد: برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که انجمن فولاد در تلاش است تا با روز ملی فولاد مقارن شود با هدف گردآوری خانواده فولاد ایران و مسائل این صنعت خواهد بود.

احرامیان خاطرنشان کرد: در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، برنامه هایی برای تامین نیازهای صنعت فولاد کشور از طریق بازار داخل داریم. وی تصریح کرد: برخی فولادسازان حاضر شده اند ریسک مالی و ریسک پروژه های بومی سازی را قبول کنند و با شرکت های تامین کننده همکاری کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد: فولاد نیازمند یک روز ملی است

سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز با حضور در غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در متافو گفت: فولاد نیازمند یک روز ملی است و تلاش خواهیم کرد این روز را تا برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در تقویم ثبت نماییم. وی افزود: برای تعیین روز ملی فولاد در تقویم رسمی کشور در حال هماهنگی با معاون اول ریاست جمهوری هستیم و همانطور که گفته شد امیدواریم خبر خوب آنرا در جشنواره اعلام کنیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان: حمایت فولاد خوزستان از تامین کنندگان داخلی

مهندس کشانی، مدیرعامل فولاد خوزستان درباره این جشنواره و نمایشگاه گفت: همزمان با برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، شرکت فولاد خوزستان همچون گذشته حمایت همه جانبه خود را از تولیدکنندگان داخلی قطعات و تجهیزات اعلام می دارد.

کمیته ویژه ای در فولاد خراسان به دستور مدیرعامل برای بهتر برگزار شدن جشنواره و نمایشگاه فولاد

مهندس حسین احمدی، مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان در راستای هرچه بهتر برگزارشدن نخستین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران، کمیته ویژه ای متشکل از مشاوران، معاونان و مدیران تشکیل داد. در این کمیته، مشاور ارشد، معاونین برنامه ریزی و فناوری، بهره برداری و خرید و مدیر روابط عمومی، متولی مستند سازی فعالیت های بومی سازی و تعیین نیازهای ساخت داخل قطعات و تجهیزات فولاد خراسان شد.

مدیرعامل فولاد خراسان اظهار امیدواری نمود ابتکار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد و معرفی سازندگان توانمند داخلی گامی مثبت در عبور از شرایط تحریمی  باشد.

مدیر فروش و توسعه بازار نفت و گاز سرو: نسل دوم کاتالیست های احیا مستقیم در راه است

مهندس محمود رضایی، مدیر مهندسی فروش و توسعه بازار نفت و گاز سرو نیز از رونمایی از نسل دوم کاتالیست های احیای مستقیم خبر داد و گفت: این کاتالیست ها به صورت پایلوت در دو طرح اجرا شده و تا سال آینده به تولید انبوه می رسد و تلاش می کنیم توضیحات پیرامون این طرح را در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به اطلاع فولادسازان برسانیم.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان: بومی سازی ۵۷ قطعه در نیم سال

مهندس زیارتی، مدیر بازرگانی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان نیز به  چیلان  از بومی سازی ۵۷ قطعه اصلی و فرعی در فولاد امیرکبیر کاشان طی سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال به دنبال بومی سازی قطعات بیشتری در شرکت هستیم و بومی سازی های صورت گرفته در جشنواره مذکور اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گسترش فناوری خوارزمی: تحولی نوین در کاتالیست های سولفورزدا در راه است

مهندس نوایی، مدیرعامل شرکت گسترش فناوری خوارزمی در گفت و گو با  چیلان  مطرح کرد: تحولی نوین در کاتالیست های سولفور زدا در راه است و با فولاد سبا و فولاد خوزستان برای بار گذاری این کاتالیست ها به توافق رسیدیم. وی گفت: جزئیات درخصوص این کاتالیست ها در جشنواره ملی فولاد ایران تشریح خواهد شد.

نایب رئیس سابق انجمن فولاد: جشنواره ملی فولاد به درخواست اعضای انجمن و تامین کنندگان برگزار می گردد

طاهری زاده، نایب رئیس سابق انجمن فولاد با اعلام اینکه این رویداد بعد از چند سال کار مطالعاتی و درخواست اعضای انجمن و تامین کنندگان برگزار می شود گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، برای عملیاتی شدن بومی سازی و حمایت از تولید داخل برگزار می گردد و فعالان بخش خصوصی در حوزه تولید و تامین در این رویداد ملی حضور خواهند یافت.

مدیرعامل سابق فولاد آلیاژی ایران: گام مهم انجمن فولاد در مسیر توسعه صنعت فولاد

برخی مدیران واحدهای فولادی طی پیام هایی حمایت خود از این جشنواره را اعلام کردند. در یکی از این پیام ها محمد ابراهیم قدیریان، مدیرعامل اسبق فولاد آلیاژی ایران طی پیامی نوشت: گردهمایی مدیران صنعت فولاد و اعلام حمایت از بومی سازی صنعت فولاد در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گام مهم و ارزنده ای در مسیر توسعه صنعت فولاد محسوب می گردد. وی اعلام کرد: با ورود شرکت های فنی مهندسی کشور به اجرای واحدهای احیاء مستقیم گامی اساسی در خود باوری ملی در عرصه فولاد کشور برداشته شد و در ادامه بخش های دیگری به تدریج بومی سازی گردیدند و امروز کشور در مدیریت اجرا از خود اتکایی مناسبی بر خوردار است. با شرایط جاری و نیاز مبرم کشور به اشتغال و رسیدن به چشم اندازهای توسعه در صنعت فولاد، لازم است که گام های بعدی در بومی سازی تمامی خطوط و تجهیزات فولاد و ورود به عرصه مهندسی برداشته شود.

مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز: در شرایط تحریم بومی سازی یک الزام است

مهندس زاهدیان، مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز در نمایشگاه ایران متافو به  چیلان  گفت: در شرایط تحریم بومی سازی یک الزام است و در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران درخصوص بومی سازی های صورت گرفته در فولاد غدیر مطالبی ارائه خواهیم داد.

مدیرعامل فولاد کویر کاشان: احمد خوروش در گفتگو با  چیلان  از آمادگی کامل فولاد کویر کاشان برای حضور در نخستین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران خبر داد و گفت: چندین سال است که رویداد موثری که از دل جامعه فولاد برآمده باشد را دنبال می کنیم. وی فزود: در حال هماهنگی با سایر فعالان بخش خصوصی برای حضور در جشنواره هستیم.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین: سه محصول بومی سازی شده در مجتمع آماده رونمایی است

مهندس میرزایی، مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین با حضور در غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد و با اعلام حمایت از این رویداد فولادی در گفت و گو با  چیلان  مطرح کرد: سه محصول جدید بومی سازی شده توسط مجتمع صنعتی اسفراین در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران رونمایی می شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد البرز غرب: الکترود به جشنواره فولاد می رسد

مهندس سعدی، مدیرعامل مجتمع فولاد البرز غرب در گفت و گو با  چیلان  خبر داد: جزئیات طرح تولید ۷۰ هزار تنی الکترود در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ارائه می شود. وی افزود: این طرح در مرحله تولید تناژ پایین در مجموعه البرز غرب می باشد و ظرف یک ماه آینده چند قرارداد جدید منعقد خواهیم کرد

معاون برنامه ریزی فولاد تکنیک: تکنولوژی ساخت واگن برگردان به ایران رسید

مهندس محجوب نژاد، معاون برنامه ریزی فولاد تکنیک به  چیلان  خبر داد: فولاد تکنیک موفق به اخذ مجوز ثبت اختراع واگن برگردان شد و این شرکت با حمایت میدکو در پروژه آهن اسفنجی فولاد سیرجان موفق به بومی سازی و ساخت واگن برگردان شده است. وی این اطمینان را به علاقمندان داد که تکنولوژی مذکور در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران تشریح می شود.

مدیرعامل صنعت ورق آرین پاژ: نیازمند آمایش توان تامین کنندگان داخلی هستیم

مهندس یارجانلی، مدیرعامل صنعت ورق آرین پاژ در گفتگو با چیلان ضمن اعلام مشارکت در جشنواره و نمایشگاه فولاد گفت: نیازمند آمایش توان تامین در کشور هستیم و کارگاه بومی ساخت و خودکفایی و دانش بومی آرین پاژ را در این رویداد فولادی خواهیم داشت. وی اظهار داشت: به یکپارچه سازی و تامین نیازها با نگاه سیستمی در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران باور داریم.

قائم مقام مجتمع معدنی چادرملو: بومی سازی بیش از ۸ هزار قطعه در چادرملو

مهندس بیگ، قائم مقام مجتمع معدنی چادرملو با استقبال از این رویداد به  چیلان  گفت: بیش از ۸ هزار قطعه در چادرملو بومی سازی شده و اعتقاد چادرملو حمایت از سازندگان داخلی است. وی افزود: آماده تشریح فعالیت های صورت گرفته در زمینه بومی سازی برای سایر فولادسازان هستیم.

اعلام آمادگی انجمن سنگ آهن برای حمایت از انجمن فولاد در جشنواره ملی فولاد

مهندس مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفت و گو با  چیلان  تاکید کرد: تحریم فرصت خوبی برای استفاده از توان داخلی و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان است و قطعا انجمن سنگ آهن ایران در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران حامی انجمن تولیدکنندگان فولاد خواهد بود.

بومی سازی خط نورد ظفر بناب در رویداد دی ماه تشریح می شود

مهندس اسمعیل ظفر، مدیرعامل شرکت فولاد ظفر بناب نیز در این باره از بومی سازی ۵۰ درصد تجهیزات و ماشین آلات و صد درصد کوره خط نورد ظفر بناب خبر داد و گفت: به جرات می توان گفت ۹۵ درصد تکنولوژی خط نورد امکان داخلی سازی دارد و بومی سازی صورت گرفته توسط ظفر بناب در این خط، توسط متخصصان مجموعه در رویداد مذکور تشریح می شود.

مدیر گروه شکفته: بومی سازی خط تولید نورد و گندله

مهندس شکفته، مدیر گروه شکفته در گفت و گو با  چیلان  مطرح کرد: خط تولید نورد و گندله را به طور صد درصد و از طراحی، ساخت و نصب بومی سازی کردیم و پروژه الماس یزد به عنوان آخرین طرح بومی سازی شده شرکت، تماما مکانیزه می باشد. وی افزود: پروژه گندله سازی رشتخوار با بومی سازی گروه شکفته به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد رسیده است و گروه شکفته برای اطلاع رسانی تکنولوژی های مذکور اعلام آمادگی می نماید.

همچنین تعداد زیادی از تولیدکنندگان، فعالان بخش خصوصی فولاد، بخش معدن و نیز پیشکسوتان فولاد کشور با حضور در غرفه انجمن فولاد، حمایت خود از نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را اعلام کردند.

2

تاریخ انتشار : ۱ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲
شناسه مطلب : 23067
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی