چیلان گزارش می دهد:جهان به تولید ۱.۸ میلیارد تن فولاد رسید/ جایگاه دهم ایران تثبیت شد
براساس آمار انجمن جهانی فولاد، 64 کشور عضو انجمن جهانی فولاد در سال گذشته به تولید یک میلیارد و 789 میلیون و 590 هزار تن فولاد رسیدند که نسبت به سال 2017 رشد 4.5 درصدی داشته است.

به گزارش  چیلان ، چین که همچنان و با فاصله قابل توجهی از سایر کشورها در رتبه نخست برترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار دارد به تولید ۹۲۸ میلیون و ۲۶۴ هزار تن رسیده است که تولید فولاد خام آن رشد ۶.۶ درصدی نسبت به ۲۰۱۷ داشت.

هند که در سال ۲۰۱۸ توانست جایگاه دوم را از ژاپن بگیرد و به عنوان دومین فولادساز شناخته شود در سال گذشته ۱۰۶ میلیون و ۴۶۳ هزار تن فولاد خام تولید کرده است که ۴.۹ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می دهد.

ژاپن سومین فولادساز برتر دنیا با افت ۰.۳ درصدی تولید فولاد را به ۱۰۴ میلیون و ۳۲۸ هزار تن رساند.

آمریکا نیز به عنوان چهارمین فولادساز برتر تولید را با ۶.۲ درصد رشد به ۸۶ میلیون و ۶۹۸ هزار تن رسانده است.

کره جنوبی بعد از آمریکا در رده پنجم قرار داشته و با رشد ۲ درصدی تولید را از ۷۱ میلیون و ۳۰ هزار تن در سال ۲۰۱۷ به ۷۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تن رسانده است.

روسیه با تولید ۷۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تن ششمین فولادساز برتر دنیا شده است. روسیه افزایش ۰.۳ درصدی را در تولید به ثبت رسانده است.

بعد از روسیه نیز آلمان با تولید ۴۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تن در رتبه هفتم قرار دارد که البته افت ۲ درصدی را نیست به ۲۰۱۷ داشت احتمال می روند چنانچه این افت تولید در آلمان تداوم یابد و روند نزولی تولید در ترکیه نیز متوقف شود، ترکیه جایگزین آلمان شده و رتبه هفتم را از آن خود نماید.

همانگونه که گفته شد ترکیه تولید فولاد را در سال ۲۰۱۸ به ۳۷ میلیون و ۳۱۲ هزارتن رساند که ۰.۶ درصد افت نشان می دهد. بعد از ترکیه، برزیل با تولید ۳۴ میلیون و ۷۳۵ هزار تن در رتبه نهمی جهان قرار دارد که رشد ۱.۱ درصدی را در تولید فولاد خام داشته است.

ایران نیز که جایگاه دهم خود را تثبیت کرده است توانست در سال قبل به تولید ۲۵ میلیون تن فولاد دست یابد که رشد قابل توجه ۱۷.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ داشت. ایران در دسامبر ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به دسامبر سال قبل ۱۴.۱ درصد رشد داشت و نسبت به نوامبر ۲۰۱۸ نیز ۷۳ هزار تن بیشتر است.

2

تاریخ انتشار : ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷
شناسه مطلب : 23698
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی