رشد ۳.۸ درصدی مصرف جهانی سرانه فولاد در سال ۲۰۱۸/ سرانه مصرف فولاد ایران اگرچه بالاتر از میانگین جهانی است ولی کاهشی بود
سرانه جهانی مصرف فولاد در سال 2018 میلادی به 224 کیلو و 500 گرم افزایش یافت. این در حالی است که سرانه مصرف ایران در مرز 238 کیلوگرم قرار دارد که از میانگین جهانی بالاتر است.

به گزارش  چیلان ، انجمن جهانی فولاد World Steel Association در جدیدترین گزارش خود از افزایش سرانه جهانی مصرف فولاد در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد. سرانه جهانی مصرف این محصول از ۲۱۶ کیلو و ۳۰۰ گرم در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۲۴ کیلو و ۵۰۰ گرم در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

سرانه مصرف فولاد در ایران طی سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۳۸ کیلو و ۵۰۰ گرم به ثبت رسید که بالاتر از میانگین مصرف جهانی است. با این حال سرانه مصرف در ایران نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی (۲۴۵ کیلو و ۹۰۰ گرم ) کاهش یافته است.

طی این مدت، بیشترین سرانه مصرف فولاد با یک هزار و ۴۷ کیلو و ۲۰۰ گرم متعلق به کره جنوبی بود. کمترین میزان مصرف نیز با ۵ کیلو و ۳۰۰گرم در ونزوئلا اعلام شده است.

سرانه مصرف این محصول در اتحادیه اروپا۳۳۲ کیلو و۹۰۰ گرم، در CIS 193 کیلو و ۷۰۰گرم، منطقه NAFTA 289 کیلو گرم، آفریقا ۲۸ کیلو و ۷۰۰گرم، آمریکای مرکزی و جنوبی ۸۳ کیلو و ۷۰۰گرم، آسیا ۲۸۳ کیلو و ۵۰۰ گرم و خاورمیانه ۱۹۷ کیلو و یکصد گرم عنوان شده است.

انجمن جهانی فولاد مصرف جهانی این محصول در سال ۲۰۱۸ میلادی را یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون تن اعلام کرد. مصرف جهانی فولاد در سال ۲۰۱۷ میلادی یک میلیارد و ۶۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن ثبت شده است.

مصرف فولاد ایران در سال گذشته میلادی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بود که حاکی از کاهش مصرف نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی(۲۰میلیون تن) است.

طی سال گذشته میلادی چین با مصرف ۸۳۵ میلیون تن بیشترین میزان مصرف فولاد را به خود اختصاص داد. کمترین میان مصرف نیز با ۲۰۰هزار تن متعلق به ونزوئلا بود.

همچنین میزان مصرف فولاد در اتحادیه اروپا ۱۶۹ میلیون و ۷۰۰هزارتن ، کشورهای CIS 56 میلیون و ۲۰۰هزار تن ، منطقهNAFTA 142 میلیون و ۹۰۰ هزارتن ، آفریقا ۳۷ میلیون تن، آمریکای مرکزی و جنوبی ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ، آسیا یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و خاورمیانه ۵۰ میلیون و یکصد هزار تن اعلام شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶
منبع : ایمیدرو
شناسه مطلب : 25933
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی