آمار بهار 98 فولاد ایران منتشر شدرشد ۵ درصدی تولید فولاد میانی ایران در بهار امسال/ رشد تولید محصولات فولادی ۱۶ درصد شد/ تولید ۷.۲ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش آماری سه ماهه اول 98 فولاد ایران را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، فولادسازان ایران موفق شده اند با توليد 6 میلیون و 638 هزار تن فولاد میانی رشد 5 درصدی را به ثبت برسانند. انجمن توليدكنندگان فولاد ایران همچنین در گزارش آماری خود اعلام کرده که در بهار 98، تولید محصولات فولادی ایران با رشد 16 درصدی به 5 میلیون و 271 هزار تن رسیده و تولید آهن اسفنجی هم در مدت مذکور با 10 درصد رشد به 7 میلیون و 272 هزار تن رسیده است.

رشد ۵ درصدی تولید فولاد میانی کشور/ رشد تولید فولاد میانی پس از چند سال تک رقمی شد

بررسی های آماری  چیلان  نشان می دهد، فولادسازان کشور در تولید فولاد میانی را از ۶ میلیون و ۲۹۸ هزار تن در بهار ۹۷ به ۶ میلیون و ۶۳۸ هزار تن در بهار امسال رساندند.

این مطلب گویای این است که رشد تولید فولاد میانی کشور پس از چند سال تجربه دو رقمی، در سه ماهه امسال تک رقمی رده و به سطح میانگین جهانی رشد تولید فولاد یعنی ۵ درصد رسیده است. با این آهنگ رشد، تحقق تولید ۲۷ میلیون تنی در سال ۸ برآورد می شود.

از این میزان فولاد میانی، سهم بیلت و بلوم ۳ میلیون و ۹۴۲ هزار تن می باشد که ۱۷ درصد رشد را به ثبت رسانده است درحالی که تولید اسلب ۲ میلیون و ۶۹۶ هزار تن بود و افت ۸ درصد داشته است.

کاهش تولید اسلب برای چندمین ماه متوالی ادامه دارد هرچند که از شدت آن کم شده و به ۸ درصد رسیده است.

مشکلات شرکت های خریدار اسلب از یک سو و کاهش صادرات به دلیل محودیت های کشورهای هدف صادراتی به واسطه تحریم ها از دلایل اصلی این کاهش تولید است.

رشد ۱۶ درصدی تولید محصولات فولادی در سه ماهه اول امسال

براساس گزارش های انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، رشد تولید محصولات فولادی ۱۶ درصد بود و سبب شد تولید از ۴ میلیون و ۵۵۹ هزار تن در سه ماهه اول امسال به ۵ میلیون و ۲۷۱ هزار تن برسد که ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار تن مقاطع تخت فولادی و ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار تن آن مقاطع طویل است. رشد تولید مقاطع تخت ۱۳ درصد و مقاطع طویل ۱۹ درصد بود.

تولید نورد گرم کشور در بهار ۹۸ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۸۲ هزار تن بود که ۹ درصدی بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

تولید نورد سرد نیز در این مدت ۶۵۰ هزار تن بود که ۱۵ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال است.

تولید ورق پوششدار کشور هم در سه ماهه اول امسال با رشد ۲۳ درصدی از ۳۴۷ هزار تن به ۴۲۸ هزار تن رسید.

در بین محصولات طویل فولادی تنها تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع افت داشته و افت یک درصدی داشت و تولید آن به ۲۰۳ هزار تن رسید اما سایر محصولات رشد تولید داشت. تولید تیرآهن رشد ۲۲ درصدی داشت و ۳۰۱ هزار تن شد. تولید میلگرد هم رشد ۲۱ درصدی داشته و ۲ میلیون و ۵۸ هزار تن شده است.

رشد بالای ۲۰ درصدی در تولید میلگرد و تیرآهن یعنی افزایش حدود ۴۰۰ هزار تنی در تولید این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل آن هم در شرایطی که رکود تقاضای ساختمانی و پروژه های عمرانی تشدید شده است، یک سیگنال مثبت در افزایش قابل توجه صادرات مقاطع طویل فولادی است.

تولید بیش از ۷ میلیون تن آهن اسفنجی در سه ماهه اول ۹۸

تولید آهن اسفنجی در بهار ۹۸ با رشد ۱۰ درصدی از ۶ میلیون و ۵۸۳ هزار تن به ۷ میلیون و ۲۷۲ هزار تن رسید.

photo 2019 07 21 13 53 36 7

2

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
شناسه مطلب : 27012
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی