چایچی در گفت و گو با چیلان:فولاد آلیاژی ایران شرکتی با حداقل مصرف آب در کشور است
شرکت فولاد آلیاژی ایران در مبحث انرژی در سال گذشته با همکاری و هماهنگی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) وابسته به سازمان ملل، پروژه ارتقا فرهنگ بهره وری انرژی را برای نخستین بار در شرکت های صنعتی کشور اجرا کرد.

مهندس علیرضا چایچی، مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در گفت و گو با  چیلان  گفت: فولاد آلیاژی ایران در سال ۹۷ برای چهارمین سال متوالی برنده جایزه صنعت سبز کشور شد.

وی افزود: نگاه عموم مردم به صنعت به ویژه صنعت فولاد این است که این صنعت آلاینده می باشد اما زمانی که بحث فولاد آلیاژی به میان می آید، این کارخانه را با کمترین آلایندگی ممکن می بینند.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران ادامه داد: ۷ درصد کل هزینه های زمان عملیات و اجرا در این شرکت به بحث محیط زیست و حفاظت از آن اختصاص یافته و همچنین سالیانه نیز برای نگهداری این سیستم ها ۶ تا ۷ میلیارد تومان هزینه صرف می شود.

وی تصریح کرد: این شرکت در مبحث انرژی در سال گذشته با همکاری و هماهنگی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) وابسته به سازمان ملل، پروژه ارتقا فرهنگ بهره وری انرژی را برای نخستین بار در شرکت های صنعتی کشور اجرا کرد. این پروژه یک سال و نیم به طول خواهد انجامید و بیش از ۱۰ درصد سیوینگ و ذخیره سازی انرژی را به همراه دارد و فولاد آلیاژی به عنوان اولین شرکت صنعتی به این کار ورود پیدا کرده است.

چایچی در خاتمه اظهار داشت: فولاد آلیاژی ایران مجهز به سیستم های مدار بسته ای است که گاها ۸ تا ۹ بار آب را بازچرخانی می کند و حتی از پسماندها برای مصارف کشاورزی استفاده می نماید لذا شرکتی با حداقل مصرف آب در کشور می باشد.

2

تاریخ انتشار : ۳ شهریور ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳
شناسه مطلب : 27452
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی