محصولات جدیدی از ذوب آهن در راه است
ذوب آهن اصفهان در 5 ماهه اول سال جاری موفق به ثبت رکوردهای جدید تولید و همچنین تولید محصولات جدید و صادراتی شده است.

 این شرکت در پنج ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۸۵ هزارتن چدن مذاب، یک میلیون تن فولاد خام، ۵۰۷ هزارتن کک خشک و یک میلیون ۳۰۰ هزار تن آگلومره تولیدکرده است که حدود ۹۵ درصد برنامه این شرکت است و در صورت تامین مواد اولیه و به ویژه سنگ آهن و باتوجه به راه اندازی قریب الوقوع کوره بلند شماره یک این شرکت، امید است تا پایان سال بتواند برنامه تولید امسال خود که ۳ میلیون و ۵۰ هزار تن است را محقق سازد. 

ذوب آهن اصفهان در ۵ ماهه اول سال ۹۸ بالغ بر ۴۶۲۰۰۰ تن انواع شمش فولادی و محصولات نوردی و همچنین ۱۱۵۰۰۰ تن محصولات فرعی را صادر کرده است.

تولید چدن رکورد زد

  • رکوردهای تولید روزانه چدن با دو کوره بلند:

تاریخ ۳۰/۰۱/۹۸ به میزان ۹۰۵۹ تن

تاریخ  ۰۸/۰۲/۹۸ به میزان ۹۴۳۱ تن

  • رکورد تولید ماهیانه چدن با دو کوره بلند:

اردیبهشت ماه ۹۸ به میزان ۲۴۴۱۴۴ تن

محصولات جدید ذوب آهن در راه است

تنوع بخشی به ترکیب سبد عرضه محصولات فولادی، همواره مورد توجه فراوان شرکت ذوب آهن اصفهان بوده است. در این راستا حوزه معاونت بهره‌برداری هرساله تعدادی محصول جدید را مطابق بررسی بازار و شرایط تقاضا، طراحی و تولید می نماید. همچنین به منظور افزایش کارایی، تسهیل شرایط و مدیریت مؤثر پروژه های توسعه محصول جدید، کمیته محصولات جدید تشکیل و فعالیت می نماید.

برنامه ریزی برای تولید محصولات جدید در سال ۹۸ انجام شده است که برخی از آنها عبارتند از:

  • تسمه فولادی ۲۰ ×۲۰۰ باموفقیت طراحی و تولید گردید.
  • تولید انبوه شمش ریل در بخش فولاد سازی و ریل UIC60در نورد ۶۵۰ در حال انجام می باشد.
  • تولید ریل S49 آمادگی لازم ایجاد و پس از اعلام حوزه فروش تولید آن انجام خواهد گرفت
  • طراحی وتولید تیرآهن بال پهن H24 و H22 درمرحله طراحی کالیبراسیون  می باشد.
  • ریل معدن R24 در مرحله طراحی کالیبراسیون می باشد.
  • آرک معدن TH36در مرحله طراحی کالیبراسیون می باشد.
  • نبشی های بال مساوی ۱۰ × ۱۵۰ × ۱۵۰، ۱۲ × ۱۵۰ × ۱۵۰ آمادگی تولید وجود دارد و پس از اعلام درخواست حوزه فروش تولید آن انجام خواهد شد.

برنامه های بهره وری، نوسازی و بومی سازی ذوب آهن اصفهان

طی ۵ ماهه سال ۹۸  علاوه بر اقدامات لازم به منظور انجام تولید مطابق با برنامه های مصوب این شرکت بزرگ فولادی، فعالیت های متعددی نیز در راستای افزایش بهره وری، محیط زیست و انجام پذیرفته که مهمترین آنها عبارت است از:

-درب های فلکسیبل باطری ۳

به منظور کنترل آلایندگی در باطری شماره ۳ ساخت ۷۴ عدد درب فلکسیبل سمت کک در دستور کار قرار گرفت. هر درب فلکسیبل شامل ۷۵۰ قطعه می باشد که ساخت این قطعات و مونتاژ آنها انجام گردید. تاکنون ۵۰ عدداز این درب ها به طور کامل ساخته شده و نصب گردیده اند.

– سیستم ترمکس جدید خط نورد ۳۵۰

در راستای بهبود و توسعه خط نورد ۳۵۰ و نیز خودکفایی، سیستم ترمکس خط نورد ۳۵۰ (جهت افزایش و بهبود خواص مکانیکی) به صورت سه قلو و چیدمان لوله ها و نازلهای آن در باکس فولادی همراه با اتوماسیون کنترل دمای محصول، توسط کارشناسان شرکت طراحی و ساخته شدو پس از نصب در خط نورد ۳۵۰ با موفقیت راه اندازی و بهره برداری از آن انجام گردید.

-بازسازی و نوسازی ایستگاه ریخته گری شماره ۷

بازسازی و نوسازی کلی ایستگاه ریخته گری شماره ۷ بخش فولادسازی با هدف افزایش راندمان تولید، کاهش توقفات غیر برنامه ای، صرفه جویی در مصرف منابع و قطعات یدکی، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات در دستور کار قرار گرفت. این فعالیت شامل دو قسمت بازسازی تجهیزات مکانیکی و ساختمانی ایستگاه و نیز ارتقاء سیستم برق و اتوماسیون ایستگاه بود. بر این اساس و پس از تأمین و تهیه کلیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز و ایجاد آمادگی های لازم اجرای این پروژه در ایستگاه ۷ ریخته گری با موفقیت انجام گردید.

طراحی و تولید تسمه فولادی

تیرورق و باکس از پرکاربردترین متریال های استفاده شده در سازه های فلزی می باشد که عموماً با استفاده از ورق های فولادی تولید می گردد. از سال گذشته مطالعه بر روی تولید تسمه فولادی در شرکت ذوب آهن آغاز شد و پس از انجام مراحل طراحی کالیبراسیون و شبیه سازی، تامین قطعات تکنولوژی و تامین و تراش غلتک ها اقدام به آماده سازی خطوط تولید گردید و تولید این محصول در پایان مرداد ماه سال جاری آغاز شد. با تولید این محصول، شرکت های تولید کننده باکس به جای استفاده از ورق که می بایست با صرف هزینه های نیروی انسانی، برش و ضایعات بالای محصول به ابعاد مورد نظر تبدیل شود، از تسمه های تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان استفاده خواهند نمود.

طراحی و تولید ریل مترو تیپ ۴۹E1

با توجه به نیاز بازار داخلی به ریل های قطار شهری(مترو)، طراحی و تولید ریل مترو تیپ (۴۹E1 (S49  مطابق الزامات استاندارد EN13674-1  آغاز گردید. پس از طی مراحل طراحی ، شبیه سازی، تامین قطعات و آماده سازی کارگاه تولید آزمایشی این پروفیل با موفقیت به انجام رسید. 

در حال حاضر شرکت ذوب آهن آمادگی لازم را برای تولید انبوه این محصول دارا بوده که در صورت مشخص شدن شرکت بازرسی کننده(Third party) از سوی مشتری، تولید و تحویل آن مطابق مفاد قرار داد منعقد شده انجام می گردد.

 

2

تاریخ انتشار : ۸ مهر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
شناسه مطلب : 27896
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی