گزارش چیلان از نخستین گردهمایی مدیران ایمیدرو در فولاد مبارکهافتتاح ۳.۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی تا پایان ۹۸/ سود ۸۵۰۰میلیارد تومانی فولاد مبارکه/ کمیته ایمنی معادن در آستانه راه اندازی
نخستین گردهمایی مدیران ایمیدرو در سال ۱۳۹۸، با حضور مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، دکتر خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در اصفهان برگزار شد.

مدیریت بحران ارزی در صنعت فولاد

به گزارش  چیلان ، “حمیدرضا عظیمیان” با تاکید بر اینکه تدابیر و پیگیری‌های رئیس هیات عامل ایمیدرو نقش موثری در حذف معضلات حاصل از پس لرزه های بحران ارزی ایجاد شده بر صنعت فولاد داشته گفت: پس لرزه های بحران ارزی سال ۹۶ در سال ۹۷ ظاهر و موجب قفل شدن صنعت فولاد شد که آن پدیده امکان نقل و انتقالات پولی را دچار مشکل کرده بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: با تدابیر صورت گرفته آقای غریب پور و طی ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با بانک مرکزی، همه مسائل حل و فصل شد و توانستیم به جلو حرکت کنیم و موفقیت های زیادی به دست آوریم.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه، طی ۳۰ سال گذشته همواره روند افزایش ظرفیت، افزایش تولید و افزایش کیفیت را طی کرده است به پروژه نورد۲ اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: با اجرای این پروژه ۴.۵ میلیون تن به ظرفیت نورد کشور اضافه می شود. محصولات این طرح در صنایع نفت و گاز، خودروسازی، لوازم خانگی، ساختمانی و غیر کاربرد دارد و در افزایش کیفیت و کاهش هزینه موثر است و امیدوار هستیم که طرح یاد شده با همکاری و پشتیبانی ایمیدرو بتواند طی دو تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

 

سود ۸۵۰۰میلیارد تومانی فولاد مبارکه

عظیمیان به سوددهی فولاد مبارکه در سال جاری اشاره کرد و گفت: این شرکت طی نیمه نخست سال جاری ، ۲۰ هزار میلیارد تومان فروش داشت و ۸۵۰۰ میلیارد تومان سود ذخیره کرد این در حالی است که فولاد مبارکه با مجوز از سازمان بورس، ۲۱ هزار تومان افزایش سرمایه نیز داشته است.

 

واگذاری پهنه‌های اکتشاف شده به بخش خصوصی

رئیس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم  از واگذاری پهنه‌های اکتشاف شده، طبق ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید، به بخش خصوصی خبر داد و بیان داشت: این سازمان با جدیت موضوع اکتشافات را انجام می دهد و تلاش مجموعه این است که پهنه اکتشاف نشده ای در کشور باقی نماند.

دکتر خداداد غریب‌پور با بیان این مطلب افزود: برای اجرای اکتشافات ۴۰۰ هزار کیلومتری، کمیته های اجرایی فعال شده و برنامه ریزی منظمی بین ایمیدرو، شرکت ملی صنایع مس و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی صورت گرفته است. در حال حاضر روند فعلی عملیات اکتشافی، رضایت بخش است.

وی با بیان اینکه تعهدات ایمیدرو مبنی بر افتتاح ۳.۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال، محقق می شود، اظهار داشت: تاکنون یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار طرح از جمله آلومینیوم جاجرم، احیای مستقیم بافت، اسید سولفوریک و غیره افتتاح شده است.

 

افزایش ۳ برابری سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدنی

دکتر غریب پور به افزایش ۳ برابری سرمایه صندوق بیمه اشاره کرد و افزود: سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از ۱۱۰ میلیارد تومان به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در حال طی مراحل قانونی است. مقدمات افزایش مجدد سرمایه این صندوق به ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به زودی آغاز می شود که با این روند، حجم کار صندوق چند برابر می شود.

 

تشکیل کمیته ایمنی معادن در آینده ای نزدیک

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه یکی از اولویت های ما در کنار مسئولیت های اجتماعی، توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست معادن است، گفت: حوزه یاد شده در شرکت های تابعه ایمیدرو، حیاتی بوده و ضروری است تا مسئولان این بخش، با برنامه ریزی، مدیریت مستمر، آموزش و انتخاب افراد متخصص، آسیب ها را به حداقل ممکن کاهش دهند.

وی افزود: به زودی کمیته ایمنی معادن را تشکیل می دهیم تا برای کاهش حوادث معادن واگذار شده، برنامه های لازم تدوین شود.

غریب پور درباره واگذاری امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست معادن به شرکت های متخصص، اظهار داشت: با توجه به تجربه‌هایی که در معادن سیرجان به دست آمده، امور فوق در معادن قابل واگذاری، به شرکت های متخصص سپرده خواهد شد. این اقدام مانع توسعه تشکیلات می شود و در عین حال پیمانکاران متخصص جذب این بخش خواهند شد.

 

رشد عملکرد HSEE ایمیدرو در سال گذشته

امیر ولدخانی، مدیر ایمنی بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو در این جلسه به عملکرد اچ اس ایی ایی ایمیدرو طی سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ممیزی عملکرد اچ اس ایی ایی ایمیدرو طی سال ۹۷، حدود ۷.۲۲ درصد واحد ها خوب، ۴۶.۳۴ درصد واحدها متوسط، ۳۹ درصد واحدهای ضعیف و ۷.۳۲ درصد واحد ها خیلی ضعیف بوده اند.

وی ادامه داد: بررسی واحدها از نظر اچ اس ایی ایی طی ۳ سال گذشته، نشان می دهد که در سطح متوسط، رشد بسیار مطلوبی داشتیم. این حاکی از بهبود عملکرد اچ اس ایی ایی در ساختار سازمانی و مدیریت این مجموعه بوده است.

مدیر ایمنی بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو خاطرنشان کرد: در بخش ضعیف و خیلی ضعیف نیز بهبود داشته ایم؛ به این معنا که از ضعیف به سمت متوسط رشد کرده ایم.

وی ادامه داد: هدفگذاری افزایش سالانه ۱۵ درصد رشد امتیاز عملکرد متوسط داشته ایم که در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۲۰۵ امتیاز داشتیم که رشد بالاتر از ۱۵ درصد اتفاق افتاده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳
شناسه مطلب : 29004
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی