افتتاح یک پروژه مهم بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت تولید در گل گهر
مهندس جمشید ملارحمان، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (نماد بورسی کگل) گفت: پروژه بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت خطوط ۵ تا ۷ کنسانتره شرکت گل‌گهر در ۳ فاز مجزا در حال اجراست که ‌نخستین فاز آن در بهار امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، مهندس جمشید ملارحمان در ابتدا با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات سال جدید بر مبنای “جهش تولید” استوار است، درباره واپسین وضعیت این پروژه اظهار کرد: این پروژه در ۳ فاز مجزا در حال انجام است و بخش‌های این پروژه شامل واحد کوبینگ، خردایش مجدد و آبگیری می‌شود. پیش‌بینی می شود واحد کوبینگ اواخر اردیبهشت امسال راه‌اندازی می‌شود.
ملارحمان افزود: میزان سرمایه‌گذاری برای تمامی فازهای پروژه ۴۲ میلیون یورو و ۱۷۲ میلیارد تومان مشخص شده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تا به این لحظه در اجرای بخش تامین سرمایه که توسط خود گل‌گهر انجام می‌شود مشکلی وجود نداشته است و در تامین قطعات نیز با مسئله‌ای مواجه نبوده‌ایم.البته مواردی نیز به دلیل بحث تحریم‌ها وجود داشت اما خوشبختانه توانستیم آنها را حل کنیم و تقریبا می‌توان گفت پروژه مسیر عادی خود را طی می‌کند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید کل فازهای این پروژه در اواخر سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

بومی سازی قطعات
به گفته ملارحمان، بومی‌سازی قطعات یکی از اهداف اصلی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است و تقریبا قسمت بزرگی از تجهیزات این پروژه یعنی حدود ۶۰ درصد ساخت داخل است. البته در واحد کوبینگ بیش از ۷۰ درصد تجهیزات ساخت داخل هستند به همین دلیل می‌توان گفت که پروژه در بخش تامین قطعات با مشکل خاصی همراه نیست.

همکاری با دانش‌بنیان‌ها در بومی‌سازی
به گفته مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، بومی‌سازی و ساخت داخل یکی از اصلی‌ترین اهداف این شرکت است که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان سعی بر آن داشته تا بخش زیادی از نیازهای خود را در داخل کشور تامین کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۴
شناسه مطلب : 30925
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی