عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد:چوب وزارت صمت لای چرخ تولید فولاد/ معامله‌گران براساس عقل و درایت معامله می‌کنند اما …
رضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص ابطال معاملات فولاد گفت: وقتی خریدار و فروشنده با عقل و درایت و براساس نیاز و دارایی اقدام به انجام معامله می‌کنند، ابطال معاملات در بورس کالا چه معنای اقتصادی دارد که وزارت صمت در سال جهش تولید و اوضاع سخت کرونا به جای حمایت از تولید، چوب لای چرخ تولید می‌گذارد.

رضا شهرستانی در گفتگو با  چیلان  با بیان اینکه متاسفانه وزارت صمت بدعت ناروایی را در بازار بورس شکل داد و آن، ابطال معاملات است، افزود: معامله بورسی بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود، خریدار و فروشنده هرکدام با عقل و درایت و براساس نیاز و دارایی اقدام به خرید می‌کنند اما در کمال حیرت، در نهایت معاملات ابطال می‌شود که تنها نتیجه آن بهم‌خوردگی برنامه‌ریزی تمام تولیدکنندگان و فروشندگان است.

وی ادامه داد: ابطال معاملات، نگاه و تفکر معامله در بورس به عنوان شفاف‌ترین نهاد اقتصادی کشور را خدشه‌دار کرده و این موضوع باعث تأسف برای نظام اقتصادی کشور است.

تبعات ابطال معاملات در بورس کالا

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص پیامدهای باطل شدن معاملات تصریح کرد: افرادی که در دو سوی این معامله قرار دارند، بر اساس دارایی و داشته‌های خود برنامه‌ریزی کرده و با چنین محاسبه‌ای اقدام به خرید و فروش می‌کنند ضمن آنکه برهم زدن پروسه معامله تولیدکنندگان به‌صورت دومینو، عواقب بدتری را به کل صنعت کشور تزریق و تحمیل می‌کند.

وی در ادامه با انتقاد از ایجاد محدودیت‌های بی‌جا از سوی وزارت صمت گفت: محدودیت در یک پنجره چه معنایی در نظام شفاف اقتصادی دارد و نهادهای تصمیم‌گیر با چنین عملکردی تنها معنای نظام بازار را از بین می‌برند؛ وزارت صمت بیرون از گود نشسته و نرخ‌گذاری می‌کند که با این روال دیگر اسم معامله را بر عرضه و تقاضای تولیدکنندگان نمی‌توان گذاشت.

رضا شهرستانی 1

شهرستانی با اشاره به اینکه نظام تولید کشور از این ابطال‌ها صدمه‌دیده، افزود: تمام تولیدکنندگان نسبت به تحمیل چنین ابطال‌هایی به بازار ناراحت بوده و اعتراض دارند چراکه با چنین وضعی باید فعالیت خود را متوقف کنند زیرا نمی‌دانند که با چه نرخی اقدام به خرید و فروش می‌کنند و هزینه تولید برای آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان خاطرنشان کرد: امسال با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است و با وضعیت کرونا، دو ماه است که اغلب واحدهای تولیدی به‌صورت تعطیل درآمده‌اند و به‌جای آنکه مقام‌های ناظر از تولید کشور حمایت کنند تا بازار گام‌های روبه‌جلویی را بردارد، مداوم چوب لای چرخ تولید می‌گذارند.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
شناسه مطلب : 31236
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی