داستان رانت ۴۰ هزار میلیارد تومانی؛ موشن گرافیکی از چیلانمشاهده کنید: معمای رانت در بازار فولاد/ آیا رانت‌خواران فولاد قدرت مافیایی دارند؟
چیلان در ویدئوی این هفته خود به رانت عظیمی که در بازار فولاد گرفته است، می‌پردازد. چگونه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رانت فقط در ۵۰ روز در معاملات فولاد در بورس کالا توزیع شد؟ تنها در معاملات یک نوع محصول فولادی در یک سال، به اندازه نصف یارانه نقدی کشور خوراک رانت‌خواران تامین می‌شود. رانت فولاد از کجا می‌آید؟ حجم واقعی رانت در معاملات فولاد، به دلیل اختلاف قیمت‌ها در بورس کالا و بازار آزاد چقدر است و این رانت، جیب چه کسانی را پُر می کند؟ چگونه می‌توان از بازار فولاد رانت‌زدایی کرد؟ ویدئوی چیلان را ببینید.

به گزارش  چیلان ، رانت با ارقام نجومی که کام تولیدکنندگان فولاد، مصرف‌کنندگان و سهامداران شرکت‌های فولادی را تلخ و کام دلالان و صحنه‌گردانان را شیرین کرده است، دو سال است که مهم‌ترین معضل بازار فولاد است. داستان شکل‌گیری این رانت را در ویدئوی  چیلان  ببینید. به راستی چگونه می‌توان از این رانت عظیم خلاص شد؟  چیلان  در این ویدئو روش‌هایی را نیز برای رانت‌زدایی از بازار فولاد پیشنهاد می‌دهد.

موشن گرافیک  چیلان  در این رابطه را ببینید:

2

تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
شناسه مطلب : 31463
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی