اختصاصی چیلان؛اولین ذوب فاز ۲ فولاد کاوه جنوب کیش با موفقیت انجام شد/​ زمان آغاز بهره‌برداری آزمایشی از طرح توسعه بزرگ کاوه
اولین ذوب فاز ۲ فولاد کاوه جنوب کیش با موفقیت انجام شد تا این طرح توسعه بزرگ فولادی، یک گام دیگر به بهره‌برداری نزدیک‌تر شود. با بهره‌برداری از فاز ۲، ظرفیت تولید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش دو برابر می‌شود و به ۲.۴ میلیون تن در سال می‌رسد. پیگیری خبرنگار چیلان نشان می‌دهد که بهره‌برداری آزمایشی از فاز ۲ فولاد کاوه، ظرف ۴ تا ۵ هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش  چیلان ، اولین ذوب در کوره ۲۱۰ تنی فاز ۲ فولاد کاوه جنوب کیش با موفقیت انجام شد و مذاب تولیدی در این فاز، در خط ریخته‌گری فاز ۱ کارخانه به شمش فولادی تبدیل شد. در اواخر ماه جاری (تیرماه) یا اوایل مرداد، بهره‌برداری آزمایشی از فاز ۲ فولاد کاوه جنوب کیش آغاز خواهد شد. طرح توسعه فولاد کاوه جنوب کیش، بزرگ‌ترین طرح فولادی کشور است که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ظرفیت فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش برابر با فاز اول و ۱.۲ میلیون تن در سال است. با راه‌اندازی این فاز، تولید شمش فولادی در فولاد کاوه جنوب کیش، دو برابر خواهد شد.

فولاد کاوه جنوب کیش با قرار گرفتن در سواحل جنوبی کشور در بندر عباس، موقعیت خوبی برای دسترسی به بازارهای صادراتی دارد و اساسا یک شرکت صادراتی محسوب می‌شود. در سال گذشته این شرکت ۸۸۰ هزار تن صادرات شمش فولادی انجام داد و انتظار می‌رود با راه‌اندازی فاز ۲ این شرکت، صادرات فولاد کشور افزایش یابد.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۳
شناسه مطلب : 31987
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی