اختصاصی چیلان:نتیجه «آخرین جلسه» چالشی بازنگری در ضرایب قیمتی کنسانتره و گندله/ جلسه ضرب‌الاجل تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد در وزارت صمت بی‌نتیجه ماند
شنیده‌های چیلان از منابع موثق حاکی از آن است که «آخرین جلسه» تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد (قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی) با حضور مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی و مسئولان وزارت صمت برگزار شد که این جلسه نیز نتیجه‌ای نداشت و بر سر تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد، توافق حاصل نشد و ضرایب جدید، مجددا به "آینده" موکول شد. منابع آگاه به چیلان گفتند که این جلسه «بسیار پرچالش» بوده و مواضع شرکت‌های معدنی و فولادی از هم فاصله زیادی داشته است.

به گزارش  چیلان ، در جلسه امروز ۲۵ تیر که در وزارت صمت برگزار شد، از انجمن فولاد و انجمن سنگ آهن دعوت نشده بود.

شنیده‌های  چیلان  از اعتراض جدی مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فولادی به حضور انجمن سنگ آهن و کمیسیون معدن اتاق بازرگانی در این جلسه حکایت دارد که شدت گرفتن این اعتراضات موجب ترک اجباری این نماینده سنگ آهنی (و نماینده اتاق بازرگانی) از جلسه شد.

در این جلسه شرکت‌های فولادی، ضمن مخالفت با افزایش ضرایب قیمتی، پیشنهاد حمایت از معادن کوچک مقیاس را ارائه کردند. بر اساس گفته‌های منابع  چیلان ، در این جلسه، فولادسازان دو پیشنهاد در جهت حمایت از معادن مطرح کردند: ۱) کاهش قیمت سنگ آهن خام و حق انتفاع معادن و ۲) مدل حمایتی از معادن کوچک‌مقیاس با تفاوت در قیمت‌های خرید سنگ آهن.

امروز همچون جلسات پیشین، اصرار شرکت‌های معدنی بر افزایش ۳ تا ۵ درصدی ضرایب زنجیره فولاد با مقاومت جمعی فولادسازان روبرو شد. گفتنی است در چندین جلسه گذشته، نظرات طرفین به یکدیگر نزدیک نشده‌ است.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۵
شناسه مطلب : 32181
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی