گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ افزایش ۷۸ دلاری قیمت شمش فولادی صادراتی ایران از زمان شکست ترامپ تاکنون/ یک فرصت استثنائی برای فولادسازان ایرانی
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۴۹۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد قابل توجه ۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز با رشد هفتگی قابل توجه ۴.۸ درصدی به ۵۰۵ دلار به ازای هر تن رسید. رکوردشکنی بی‌امان قیمت فولاد صادراتی ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت میانگین فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، ۴.۸ درصد رشد داشت و اسلب در محدوده ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور در محدوده ۴۹۰ تا ۵۰۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها، ۴۹۵ دلار به ازای هر تن، رشد ۳.۱ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۱۲ آذر نشان می‌دهد.

از زمان اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست دونالد ترامپ، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران ۷۷.۵ دلار به ازای هر تن و قیمت اسلب صادراتی ایران ۶۴ دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. فولاد صادراتی ایران در بهترین وضعیت خود در بیش از دو سال گذشته معامله می‌شود و این موضوع یک فرصت طلایی را در اختیار شرکت‌های فولادی قرار داده که در صورت کاهش محدودیت‌های صادرات فولاد، این شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. شرکت‌هایی نظیر #فخوز، #فولاد، #کاوه، #هرمز، #فخاس و … می‌توانند با افزایش صادرات فولاد، درآمد ارزی خود را تا سطح قابل توجهی افزایش دهند و این امر به ثبات قیمت ارز در کشور نیز کمک می‌کند.

قیمت فولاد صادراتی CIS همچنان بالاتر از قیمت‌های فولاد صادراتی ایران است. آخرین نرخ فوب بیلت صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه ۵۲۳ دلار به ازای هر تن بوده است. آخرین نرخ اسلب صادراتی CIS نیز ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار به ازای هر تن بوده است.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 1

2

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱
شناسه مطلب : 33900
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی