«گزارش ویژه چیلان» از صنعت فولاد در هفته‌ای که گذشت:خبر خوب هفته/ بهترین نماد فولادی هفته/ پردرآمدترین شرکت فولادی هفته/ معاملات فولاد در بورس کالا
نگاه چیلان به تحولات هفتگی صنعت فولاد کشور را می‌توانید هر هفته، در چیلان آنلاین بخوانید. خبر خوب هفته گذشته، قرار گرفتن نام ۶ شرکت فولادی در فهرست شرکت‌هایی بود که نوآورانه‌ترین محصولات را در سال جاری تولید کرده‌اند. «گزارش ویژه چیلان» در مورد جریانات مهم صنعت فولاد در هفته گذشته را در ادامه بخوانید.

خبر خوب هفته

خبر خوب هفته گذشته، قرار گرفتن نام ۶ شرکت فولادی در فهرست شرکت‌هایی بود که نوآورانه‌ترین محصولات را در سال جاری تولید کرده‌اند. هفته گذشته پنجمین جشنواره محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این جشنواره محصولاتی از ۲۲ شرکت به‌عنوان برترین‌های نوآوری از میان ۲۰۰ شرکتی که مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، انتخاب شد. در میان برترین شرکت‌ها با محصولات نوآورانه، ۶ شرکت فولادی ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد تاراز چهارمحال و فولاد اکسین خوزستان قرار داشتند و به این شرکت‌ها گواهی‌نامه و لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی اعطاء شد.

محصولات نوآورانه این شرکت‌ها به این شرح بود:

– ریل “زبانه سوزن ۶۰E1A1”  ذوب آهن اصفهان گواهی نامه و لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی در سال ۱۳۹۹ را دریافت کرد. محصول جدید ریل زبانه سوزن به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم در زمینه حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود. ین محصول قبلا از دو شرکت اروپایی در فرانسه و اتریش خریداری می شد و با توجه به تحریم های موجود، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای تهیه این محصول با مشکل مواجه شده بود، در همین راستا درخواست تولید آن به ذوب آهن اصفهان ابلاغ گردید و با همت کارکنان این شرکت با موفقیت به تولید رسید.

– در پنجمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی، محصول گرید فولادی S90Q فولاد هرمزگان به عنوان محصول برتر ایرانی برگزیده و از این شرکت با اهدای تندیس و تقدیرنامه تجلیل شد. شاهین زارع مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان در این رابطه گفت: این محصول ، فولاد با استحکام بالاست و جهت مصارف صنعتی و سازه ای تولید شده است. وی کار تیمی واحدهای متالوژی، طراحی و توسعه محصولات، کنترل کیفی، فولادسازی، فروش و مهندسی صنایع را در تولید این محصول جدید موثر دانست. شایان ذکر است پیش از این نیز محصول CK50 فولاد هرمزگان، عنوان محصول نوآور ایرانی به دست آورده است.

– شرکت فولاد تاراز چهارمحال با محصول نوآورانه کلاف گالواتاراز، کلاف گالوانیزه با پوشش TOC رنگی با اهدا لوح زرین مورد تقدیر قرار گرفت. مدیرعامل فولاد تاراز در این‌باره گفت: در راستای افزایش تنوع محصولات و خلق ارزش بیشتر برای مشتریان، محصول نوآورانه فولاد تاراز، کلاف گالواتاراز با پوشش TOC رنگی برای اولین بار در کشور تولید و به بازار مصرف ارائه شده است و در آینده نزدیک با اجرای فرایند بازارسازی، تولید آن افزایش و با تنوع رنگ‌های بیشتری به بازار عرضه خواهد شد.

– فولاد اکسین در این جشنواره محصول جدید و منحصر بفرد «API5LX60 MS» خود را که توانسته بود صنعت نفت و گاز را از واردات نجات داده و پروژه انتقال نفت گوره به جاسک را به پیش ببرد، معرفی کرد، که این محصول با توجه به ارزیابی صورت گرفته و کسب امتیاز لازم به عنوان نوآوری محصول برتر ایرانی در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد.

– همچنین در این جشنواره، دستگاه جمع‌آوری گازهای مبرد شرکت فولاد خوزستان که بر اساس نظام نوآوری در سازمان ارائه شده بود، موفق به دریافت تندیس زرین شد.

– فنرلول شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز گواهی نامه و لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی در سال ۱۳۹۹ را دریافت کرد.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نماد فولادی بازار سهام در هفته گذشته را باید #فولاژ دانست. با این‌که نمادهای فولادی در هفته گذشته معاملات خوبی را تجربه نکردند، اما سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران علی‌رغم جو منفی بازار بورس، خوش درخشید. رشد قیمت نماد فولاژ در هفته گذشته ۹.۴ درصد بود و این سهم بالاترین بازدهی را در میان نمادهای فولادی بازار سرمایه داشت.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۴۷۷ هزار و ۹۶۹ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که رشد ۵۹ درصدی را نسبت به هفته پیش از آن نشان می‌دهد.

ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۶۷۶۵ میلیارد تومان بود که رشد ۶۹ درصدی را نسبت به هفته پیش از آن نشان می‌دهد.

فولاد مبارکه در هفته گذشته از محل فروش انواع محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۳۷۲۹ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به فولاد مبارکه بود.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵
شناسه مطلب : 34856
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی