گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ توقف فعالیت صادراتی فولادسازان ایرانی با قطعی برق شرکت‌های زنجیره فولاد
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۲۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش قیمت ۱۸ دلاری یا ۳ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۷۵۰ دلار به ازای هر تن بود که کاهش قیمت ۵ دلاری یا ۰.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن کاهش ۰.۷ درصدی را تجربه کرد و اسلب در قیمت ۷۴۰ تا ۷۶۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۲۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ۱۶ تیر، افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

محدودیت اعمال‌شده توسط وزارت نیرو برای مصرف برق شرکت‌های فولاد، بازار صادرات فولاد ایران را تقریباً به تعطیلی کشانده است. بعضی از فولادسازان ممکن است نتوانند تعهدات صادراتی پیشین خود را انجام دهند و به دلیل مازاد آهن اسفنجی برخی نیز در پی صادرات خوراک آهن اسفنجی خود هستند.

متال بولتن به نقل از یک منبع تجاری گزارش داده که یک فولادساز ایرانی در هفته گذشته، یک محموله ۳۰ هزار تنی شمش را به قیمت ۶۲۰ دلار به ازای هر تن به چین فروخته است. بررسی‌های  چیلان  به تأیید این معامله منجر نشد و بسیاری از فولادسازان ایرانی به دلیل توقف فعالیت‌های خود با قطع برق، فعالیت‌های صادراتی خود را متوقف کرده‌اند.

هفته گذشته توانیر اعلام کرد که پیرو توافقات وزارت صمت و وزارت نیرو، صنایع فولادی و سیمانی مجازند از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح تا سقف ۵۰ درصد دیماند مصرفی نسبت به تولید محصول اقدام نمایند. پیگیری  چیلان  نشان می‌دهد که از طرف استان‌های مختلف و شرکت‌های برق منطقه‌ای هنوز چیزی در این خصوص به شرکت‌های فولادی ابلاغ نشده و فعالیت بسیاری از شرکت‌ها کماکان متوقف است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 12

2

تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
شناسه مطلب : 36920
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی