در بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه از فولاد سفیددشت مطرح شد /حمایت فولاد مبارکه از تولید با اجرای پروژه فولادسازی سفیددشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جریان بازدید از روند اجرای پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با اختصاص بودجه 1200 میلیارد ریالی از سوی شرکت فولاد مبارکه برای اجرای پروژه فولادسازی سفیددشت موافقت کرد.

به گزارش  چیلان ، حمید رضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این بازدید با تأکید بر ضرورت رفع موانع، ضمن صدور مجوز تزریق هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نقدینگی و تسهیل در ترخیص کالاهای گمرگی مورد نیاز جهت تسریع در اجرای پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت تولید تأکید داشته‌اند و این دیدگاه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب همچون اقدامات جهادی رزمندگان دفاع مقدس، در پیشانی خط مقدم مبارزه با دشمن در جبهه اقتصادی شکل گرفته و در راستای همین تأکیدات باید به خاطر داشته باشیم تا زمانی که نتوانیم روی پای خودمان بایستیم، توان مقابله با تحریم‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را هم نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ابراز امیدواری کرد: با روی کار آمدن دولت جدید و با توجه به اینکه پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت در منطقه محروم در حال اجراست، نباید دوران گذار باعث تأخیر در اجرای این پروژه شود؛ هدف از اجرای چنین پروژه‌هایی در مناطق محروم، پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در سطح منطقه و کشور است.

ضرورت همتی مضاعف برای اجرای پروژه فولاد سفیددشت

در ادامه این بازدید احمد سعیدبخش معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه نیز همت مضاعف پیمانکاران در اجرای این پروژه را خواستار شد و گفت: پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت برای همه مهم است و از پیمانکار مربوطه می‌خواهیم با افزایش ساعت کاری و نیروی مورد نیاز، استقرار تیم مهندسی در محل پروژه، تأمین مواد و افزایش شیفت کاری، سرعت اجرای پروژه را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه نسبت به ۲ ماه قبل پیشرفت قابل توجهی داشته اما بازدید مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از فولاد سفیددشت نشان از اهمیت پروژه فولادسازی سفیددشت داشته و ایشان تصمیم گرفته‌اند تا شخصاً از نزدیک با مشکلات آشنا و دستورات لازم جهت رفع موانع در اجرای این پروژه را صادر کنند.

پروژه فولادسازی سفیددشت، پروژه‌ای ملی برای کشور

جعفر سرقینی مدیرعامل شرکت اسکوتک و عضو کنسرسیوم پروژه فولادسازی شرکت سفیددشت نیز اجرای این پروژه مهم دانست و تصریح کرد: اجرای این پروژه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل ۸۰ درصد فعالیت‌های کاری خود را به فولاد سفید دشت اختصاص داده‌ایم.

وی اذعان داشت : ما در اجرای پروژه فولادسازی سفیددشت به دنبال منافع مالی نیستیم و اجرای هرچه بهتر آن موجب حفظ آبروی ما خواهد بود، چراکه به دنبال افتتاح پروژه‌ای ملی برای کشور هستیم؛ امیدوارم با تغییرات نرم‌افزاری ایجاد شده در این پروژه شاهد افزایش سرعت آن باشیم.

پیشرفت ۹۱/۸۷ درصدی پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت

در ادامه، رضا طاهری و بهزاد سلطانی مدیران عامل شرکت‌های فولاد پایا وMME  از اعضای کنسرسیوم این پروژه نیز به ارائه نقطه نظرات و مشکلات موجود این طرح پرداختند.

مسعود دادخواه معاون طرح‌ها و پروژه‌های شرکت مهندسی فولاد مبارکه نیز در ادامه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت را ۹۱/۸۷ درصد عنوان کرد و گفت: ۹۶ درصد تأمین این پروژه توسط کنسرسیوم انجام شده است.

وی تأکید کرد: کسری تجهیزات و قطعات، تزریق نقدینگی به پروژه، مشکلات مهندسی و نقشه‌ها در دیسیپلین‌ها از جمله برق، ابزاردقیق و اتوماسیون و حضور Vendor  ها جهت راه‌اندازی تجهیزات از جمله موانع اجرای این پروژه هستند.

رفع موانع تولید توسط شرکت فولاد مبارکه

محمود ارباب‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهار محال و بختیاری نیز در این جلسه بیان کرد: مطمئن هستم با حمایت‌ها و تصمیماتی که امروز توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اتخاذ شد، پروژه فولادسازی در این شرکت سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد و تا نیمه دوم امسال شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

وی عنوان داشت: به طور حتم، شرکت فولاد مبارکه در هر کجا که حضور پیدا می‌کند، موانع را برطرف کرده و در پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای کشور گام‌های مهمی برمی‌دارد؛ خوشبختانه امروز تصمیمات مؤثری برای تأمین نقدینگی با راهبری شرکت فولاد سفیددشت، اضافه کردن نیروهای اجرایی و دستور تسهیل و تسریع ترخیص کالاهای مورد نیاز پروژه‌ فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت اتخاذ گردید.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۵
شناسه مطلب : 37288
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی