تعمیرات اساسی خط و پرداخت کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان با موفقیت انجام شد
تعمیرات اساسی کارگاه نورد ۶۵۰ بر اساس برنامه پیش بینی شده از بیست و هفت شهریورماه تا دوم مهرماه سال جاری با موفقیت انجام شد.

به گزارش  چیلان ، محمدرضا یزدان پناه مدیر برنامه ریزی و نظارت برنگهداری و تعمیرات ذوب آهن اصفهان ، با اعلام این خبر و با اشاره به اهمیت اجرای دقیق و صحیح این تعمیرات گفت: با توجه به جایگاه بالای کارگاه نورد ۶۵۰ در تولید محصولات فولادی کارخانه به ویژه تولید مقاطع جدید فولادی نظیر انواع ریل، انواع تیرآهن های سایز بالا، آرک ها، ورق سازه های فولادی و شمش ها، اجرای کامل و با کیفیت این تعمیرات مطابق با زمانبندی پیش بینی شده از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. از این رو با انجام بررسی های لازم و تعیین خطوط بحرانی تعمیرات، سعی گردید تا با استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت های کارگاه تعمیر تجهیزات و پرسنل پروژه ای پیمانکاران مدیریت مهندسی نت، سرعت عمل بیشتری به اجرای فعالیت های تعمیراتی داده شود ، تا بتوان در موعد پیش بینی شده خط تولید کارگاه راه اندازی گردد.

وی افزود: با توجه به عدم امکان توقف طولانی مدت خط تولید کارگاه نورد ۶۵۰ طی سنوات گذشته و ناشی از تعهدات کارخانه، کلیه تجهیزات خط تولید این کارگاه می بایستی در این تعمیرات تحت سرویس و تعمیر قرار می گرفتند. با هماهنگی واحدهای مختلف، نیروهای اجرایی جهت اجرای سریع و دقیق این تعمیرات به صورت سه شیفت و تمام وقت برنامه ریزی گردند.

یزدان پناه گفت: با توجه به ضرورت کاهش گراف اولیه از دوازده شبانه روز به هفت شبانه روز به علت اهمیت تولیدات این کارگاه، فعالیت های کوره، خط و بستر با حداقل زمان لازم بررسی و گراف اجرایی تدوین شد.

محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد نیز در این رابطه گفت: کارگاه نورد ۶۵۰ آخرین بار در سال ۱۳۸۹ تعمیرات اساسی شده بود. البته سال ۱۳۹۷ یک تعمیرات ۱۲۰ ساعته و در فاصله سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ چند تعمیرات ۸۰ ساعته انجام شده بود ولی تعمیرات اساسی در این سطح صورت نگرفته بود. در این توقف علاوه بر تعمیرات اساسی کارگاه همزمان ۳ عدد از بالک های جرثقیل کارگاه در خط ۶و۵ نیز تعویض شد و در عین حال همزمان پروژه نصب و راه اندازی اره و دریلینگ ۳ پروژه ریل در حال انجام بود.

یوسف زاده تأکید کرد: با احجام سنگین تعمیراتی و شرایط خاص تجهیزات نورد ۶۵۰ بازهم تعمیرات در گراف تعیین شده هفت شبانه روزو با توجه به حضور حجم کثیری از نیروهای کارگاه، نت تعمیرات و پیمانکاران بدون هیچگونه حادثه انسانی و تجهیزاتی با شرایط مطلوب به پایان رسید و در موعد مقرر شمش گیری انجام شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴
شناسه مطلب : 38550
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی